تهران بزرگ - ایرنا - شهردار پایتخت با تسلیت جان باختن تعدادی از کارگران معدن زغال سنگ طبس گفت: در لبیک با فرمان رهبر معظم انقلاب، شهرداری آمادگی همه جانبه دارد تا با تیم‌های امدادی در طبس در صورت نیاز و لزوم همکاری کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، علیرضا زاکانی با صدور پیام تسلیتی ابراز امیدواری کرد تا محبوسین این معدن هر چه سریع‌تر نجات یابند.

به گزارش ایرنا، حادثه انفجار دو معدن شرکت معدنجوی طبس ساعت ۲۱ شامگاه شنبه رخ داد و تصاعد آنی گاز متان سبب شد ۶۹ کارگر در این معادن محبوس شوند.

شهردار تهران ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار و بازماندگان این مصیبت گفت: خبر تاسف‌بار جان‌باختن و مصدومیت جمعی از کارگران سختکوش و جهادگر در معدن زغال سنگ طبس، موجب اندوه و تأثر فراوان شد از درگاه خداوند قادر متعال برای جان‌باختگان این حادثه غفران واسعه الهی، برای خانواده های مصاب صبر جمیل و اجر جزیل و برای مصدومین شفای عاجل مسالت دارم.

زاکانی ابراز امیدواری کرد با تلاش بی وقفه امدادگران شاهد نجات یافتن هرچه سریع‌تر جان محبوسین این معدن باشیم.

به گزارش ایرنا، این رخداد این حادثه و همزمان با آغاز عملیات امدادی توسط تیم‌های تخصصی HSE معدن، اقدام به امدادرسانی کرده و بیرون کشیدن جان باختگان کردند.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، هنوز عملیات امدادی در حال انجام است

تاکنون تعداد فوتی‌ها به ۳۵ نفر رسیده و ۱۴ نفر هنوز در معدن دوم محبوس هستند.

بنا بر اعلام تیم تخصصی امدادی، از ورودی تونل معدن بلوک C تا محل حبس معدنچیان هزار متر فاصله است که تا شب گذشته تیم‌ها به ۴۰۰ متری کارگران رسیده بودند، بامداد امروز پیکر بی جان چهار کارگر از این معدن به بیرون منتقل شد.

شرکت معدنجوی طبس با دارا بودن هزار و ۷۰۰ کارگر ۲۷ سال سابقه فعالیت دارد و قبل از این هیچ حادثه‌ای که منجر به فوت کارگران شود در این معادن رخ نداده است.