تهران-ایرنا- منابع خبری از بمباران مناطق مختلف جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی و شهید و مجروح شدن چند شهروند لبنانی خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در یک حمله هوایی منطقه «بودای» واقع در شمال البقاع را بمباران کرد.

در این حمله یک شهروند غیرنظامی لبنانی شهید و ۶ نفر دیگر مجروح شدند.

ساعاتی پیش شبکه المیادین از بمباران گسترده مناطق مختلف لبنان توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

۹ منطقه از ناحیه بقاع شمالی از جمله مناطق الهرمل، زبود، حربتا، روستاها و ارتفاعات اقلیم التفاح، صور، النبطیه، بنت جبیل، الزهرانی، شمسطار، طاریا و بودای از مناطقی هستند که شاهد بیشترین بمباران های ارتش رژیم صهیونیستی بودند.

شهرک های میس الجبل، عیترون، حولا، الطیبه، مرکبا و بنی حیان در جنوب از دیگر مناطق بمباران شده است.

رسانه های لبنانی اعلام کردند که همه روستاها و شهرک های مرزی و مناطق اطراف آن ها بدون استثنا مورد حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای مدعی حمله به اهدافی متعلق به حزب الله شد.

حزب الله لبنان نیز در پاسخ به این تجاوزگری رژیم صهیونیستی مواضع ارتش این رژیم را در شمال فلسطین اشغالی هدف حملات خود قرار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی که از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۶ مهر ۱۴۰۲) ضربات سنگینی را به صورت روزانه از حزب‌الله لبنان دریافت کرده است، برای جبران این شکست در اقداماتی کور، غیرنظامیان در جنوب این کشور را هدف قرار می‌دهد.

حزب‌الله نیز حملات به غیرنظامیان لبنانی را بی‌پاسخ نگذاشته و در واکنش به این جنایات حملات خود به شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال اراضی اشغالی و همچنین مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه را تشدید کرده است.