ایلام- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران معرف ایستادگی، مقاومت و عزت ایران اسلامی هستند، گفت: اثربخشی و الهام بخشی شهدا در جبهه مقاومت و حمایت از مظلومان در دنیا شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "اله‌نور کریمی‌تبار" روز دوشنبه در یادواره شهدای غریب در اسارت و جاویدالاثر استان در شهرستان چرداول، اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا نقش مهمی در راستای حفظ نام و یاد شهدا و توسعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان بالاترین سرمایه‌هایی هستند که به ملت، کشور و نظام اسلامی عزت بخشیدند، ابراز کرد: شهدا، جانبازان و ایثارگران کسانی هستند که امروز معرف مقاومت، ایستادگی، عزت و افتخار ملت ایران اسلامی هستند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی، نه تنها در جبهه مقاومت بلکه در دنیا، زمینه فراگیر شدن آمادگی جهانی برای ظهور منجی عالم بشریت را فراهم می‌کند و شهدا و جانبازان ما در این عرصه گام برداشته‌اند.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با اشاره به اینکه شهدا و همرزمان شهدا نه نسبت به گذشته حُزن و نه نسبت به آینده ترس دارند، ابراز کرد: شهدا جایگاه والایی در نزد خداوند متعال دارند.

وی بیان کرد: انسانی که وارد عرصه مجاهدت در راه خدا می‌شود، از مال و جان خود می گذرد و با خدا معامله کرده است، مفقودالاثر و یا مفقودالجسد شود، گمنام باشد برایش فرقی نمی‌کند و هر چه خدا بخواهد در ان راه و مسیر گام بر می‌دارد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: در تاریخ کشور و انقلاب اسلامی الگوهایی وجود دارد که امروز باید این الگوها برای تبیین و بازگویی به نسل جوان معرفی شوند که به طور قطع نقش مهمی در راستای مقابله با جنگ نرم و فرهنگی دشمنان دارد.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) به عنوان غریب‌الغربا و فاطمه زهرا(س) به عنوان معصومی که در این دنیای خاکی نشانی از مرقد او وجود ندارد، تسکین بخش شهدای غریب در اسارت و جاویدالاثر خانواده‌های آن بوده و هست.

حجت الاسلام کریمی‌تبار بیان کرد: معرفت رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس، به جایی می‌رسید که در عملیات‌ها پلاک شناسایی را از گردن خود بیرون می‌آوردند که گمنام شهید شوند و جاویدالاثر برای همیشه تاریخ باشند، اوج معرفت شهدا و رزمندگان ما این بود که در این کاروان که طلایه‌دار آن حضرت فاطمه زهرا(س) بوده است، با گمنامی و بی نشانی گام بردارند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه گمنامی و جاویدالاثری دارای پشتوانه معرفتی فوق‌العاده‌ای است، ابراز کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا باید برای ادامه راه شهیدان، برای آشنایی هر چه بیشتر نسل های بعدی با فرهنگ ایثار و شهادت تداوم داشته باشد، تا یاد و نام شهدا زنده بماند.

وی با تاکید بر اینکه امروز اثربخشی خون شهدا در دنیا الهام‌بخش است، گفت: امروز مجاهدان فلسطینی از فرهنگ دفاع مقدس الگو گرفته و با توکل بر خدا، دشمن تا دندان مسلح صهیونیستی را در یک جنگ طولانی با وجود همه تجهیزات نظامی به زانو درآورده‌اند و اسرائیل جنایتکار امروز در باتلاق بی تدبیری گرفتار شده و برای خارج شدن از این مهلکه لحظه شماری می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر توجه به معرفت و توکل به خدا در زندگی، تصمیم سازی و تصمیم گیری‌های همه اقشار، خاطرنشان کرد: رویکرد همه ما باید رویکرد، راه و مسیر شهدا در همه عرصه‌های باشد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای چهار شهید غریب در اسارت است.

یادواره شهدای غریب در اسارت برای اولین بار در استان ایلام برگزار می‌شود.