سنندج- ایرنا- مجری و برگزارکننده نمایشگاه صنایع دستی و سوغات سنندج گفت: ۹۰ درصد غرفه های این نمایشگاه به واحدهای تولیدی و صنفی استان کردستان اختصاص پیدا کرده است‌.

کمال فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات از ۳۱ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان در سنندج برپا شده است، اظهار کرد: این نمایشگاه تا هشت مهر سال جاری پذیرای بازدید علاقمندان است.

وی ساعت بازدید از نمایشگاه را ۱۵ تا ۲۲ اعلام کرد و افزود: در این نمایشگاه ۷۰ غرفه برپا شده که از این تعداد ۳۰ غرفه مربوط به صنایع دستی، حدود ۱۵ غرفه سوغات و مابقی هم تولیدات مشاغل خانگی و واحدهای تولیدی است.

مجری و برگزار کننده نمایشگاه صنایع دستی و سوغات سنندج ادامه داد: در راستای حمایت ویژه از واحدهای تولیدی داخل استان، بیشتر غرفه های این نمایشگاه به محصولات تولیدی هم چون لامپ صنعتی، جوراب بافی، صابون دست ساز، کباب پز و غیره اختصاص یافته است.

فتحی ادامه داد: چند غرفه هم به عرضه پوشاک و لوازم التحریر اختصاص پیدا کرده است و شهروندان می توانند کالاها موجود در این غرفه ها با تخفیف تهیه کنند.

وی اظهار کرد: غرفه هایی هم به طور رایگان در اختیار انجمن های معلولان، حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد و زنان بی سرپرست قرار گرفته است تا محصولات تولیدی خود را عرضه کنند و به فروش برسانند.

مجری و برگزار کننده نمایشگاه صنایع دستی و سوغات سنندج ادامه داد: برنامه های جنبی هم مانند برگزاری جشن مولودی، مسابقه و اعطای جوایز به شرکت کنندگان در این نمایشگاه هر روز به اجرا در می آید.