ایلام - ایرنا - فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه وحدت، ولایتمداری و حضور مردم در صحنه عامل توسعه کشور است، گفت:  استقلال کشور، هویت ملی، قدرت نظام اسلامی در منطقه و بین المللی نشأت گرفته از خون پاک شهیدان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار "سیدصادق حسینی" روز دوشنبه در یادواره شهدای غریب در اسارت و جاویدالاثر استان در شهرستان چرداول، اظهار کرد: شهدای غریب و در اسارت، شجاعانه و گمنام برای دفاع از خاک کشور و آرمان‌ها و ارزش های نظام اسلامی جنگیدند و آسمانی و برای همیشه تاریخ جاودانه شدند.

وی با بیان اینکه شهدا درس زندگی، شیوه عمل و روش دفاع از کشور و انقلاب اسلامی را به ما یاد دادند، افزود: شهدای در اسارت، آگاهانه و با اندیشه و اعتقاد به خدا، راه خود را انتخاب کردند و با همین اندیشه و نگاه اعتقادی در دوران اسارت هم مقاومت کرده، برای همه راه، روش و مسلک ارائه کردند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با اشاره به اینکه استقلال کشور، هویت ملی، قدرت نظام اسلامی در منطقه و بین المللی نشأت گرفته از خون پاک شهیدان است، ابراز کرد: شهدای غریب ویژگی خاص دارند، این شهدا، رنج‌ها،سختی‌ها و مررات‌ها را تحمل کردند، اما با روحیه قویتر در مقابل دشمن در اردوگاه‌های بعثی ایستادند، در حالی که از ابتدایی‌ترین نیازهای شخصی نیز محروم بودند، اما تسلیم نشدند، مقاومت کردند و از عقیده، نظام و اسلام دفاع کردند و شهید شدند.

سردار حسینی گفت: در جنگ، انسان‌های بزرگی، تقدیم آرمان‌های نظام و انقلاب شد و انسان‌های بزرگی هم به عرصه مجاهدت معرفی شدند، ما تسلیم نشدیم و استقلال کشور را حفظ کردیم، قوی، قدرتمند و عزیز شدیم و به برکت خون شهیدان، استقامت و از خودگذشتگی آزادگان، سلحشوری رزمندگان و دفاع و پشتبیانی همه جانبه ملت و رهبری بی بدیل امام راحل، امروز در جهان در قدرتمند هستیم.

وی بیان کرد: امروز دیگر آن کشور تحت استعمار آمریکا در زمان پهلوی نیستیم و جهان همه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی چشم دوخته‌اند،ایران اسلامی به کشوری بسیار تاثیرگذار در تعاملات و معادلات جهانی تبدیل شده است، البته برای دشمنان قابل تحمل نیست ولی انقلاب اسلامی همچنان راه خود را قوت ادامه می‌دهد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ابراز کرد: امروز جمعیت بسیار کوچک اما ایمانی و قدرتمند، دشمن صهیونیستی را وادار به شکست کرده است، گروهی اندک در غزه و فلسطین با قدرت ایمان بر دشمن پیروز شده است که این برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت و ایستادگی ملت ایران اسلامی در برابر دشمنان و استکبار جهانی است.

سردار حسینی با بیان اینکه به زودی شاهد پیروزی مردم مظلوم غزه و جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی خواهیم بود، افزود: دشمن صهیونسیت هیچ قدرتی به جز کودک‌کشی ندارد، نتوانسته اسرای صهیونیست را آزاد کند و امروز در باتلاقی فر رفته و دست و پا می‌زند و راهی جز تسلیم در برابر خواسته به حق حماس و مردم غزه ندارد و این قدرت اسلام، شهدا و نهضت رسول اکرم و امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به اینکه ما امروز در جنگ ترکیبی بر دشمن غلبه کردیم، گفت: دشمنان تلاش کردند که نخبگان و جوانان ما را نسبت به نظام و انقلاب بی انگیزه کنند اما جوانان ما از حریم امامت و حرم دفاع کردند، و زره قوی اعتقاد برتن پوشیدند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام خاطرنشان کرد: وحدت، انسجام ملی، تبعیت از ولایت و حضور مردم در صحنه عامل پیشرفت و توسعه کشور است و افق روشنی در انتظار ملت ایران اسلامی است.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای چهار شهید غریب در اسارت است.

یادواره شهدای غریب در اسارت برای اولین بار در استان ایلام برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور باشکوه مردم، خانواده‌های معظم شهدا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دیگر مدیران استان در مسجد جامع سرابله برگزار شد.