همدان- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از محکومیت ۹ میلیارد و ۹۸۴ میلیون ریالی قاچاقچی سوخت در همدان خبر داد.

مرضیه یونسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شعبه هفتم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز همدان پرونده قاچاق ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر نفتگاز به ارزش سه میلیارد و ۳۳۸ میلیون ریال را رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: شعبه پس از رسیدگی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متخلف را علاوه بر ضبط تانکر غیر مجاز و سوخت کشف شده و احتساب مدت بازداشت به پرداخت ۶ میلیارد و ۶۴۶ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش سوخت محکوم کرد.

یونسی خاطرنشان کرد: همچنین شعبه به دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق ، متخلف را معادل ارزش کالا جریمه و در مجموع به پرداخت بیش از ۹ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: با گزارش ماموران پلیس امنیت اقتصادی همدان پیرامون کشف محموله سوخت قاچاق از یک خودرو کامیون کشنده ، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود

محکومیت فرجام قاچاق کود شیمیایی یارانه ای در کبودرآهنگ

وی از محکومیت ۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریالی قاچاقچی کود شیمیایی یارانه ای در شهرستان کبودرآهنگ خبر داد.

یونسی افزود: این پرونده در شعبه اول بدوی و رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان کبودرآهنگ برای قاچاق ۲۹۵ کیسه کود شیمیایی یارانه ای به ارزش یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: شعبه پس از رسیدگی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متخلف علاوه بر الزام عرضه کالا در شبکه به پرداخت جریمه نقدی معادل ۲ برابر ارزش کالا محکوم شد.

یونسی اظهار کرد: ماموران پاسگاه ویان کبودرآهنگ در حین گشت زنی محموله را از یک خودرو وانت کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.