اردبیل - ایرنا - نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل اوراق برای پرداخت مطالبات پیمانکاران در بخش زیرساخت‌های راه استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری شهرستان نیر صدیف بدری روز دوشنبه در بازدید از پروژه های زیربنایی نیر اظهار کرد: تکمیل طرح‌ها و پروژه های زیربنایی و زیرساخت‌های استان بخصوص در حوزه راه‌های مواصلاتی از اهمیت خاصی برخوردار است و در این راستا باید مطالبات پیمانکاران در قبال کارهای اجرا شده تامین و پرداخت شود.

وی در بازدید از راه ارتباطی روستای کهریز در بخش کورائیم شهرستان نیر گفت: طول این مسیر خاکی ۱۰ کیلومتر است که برای زیرسازی و آسفالت آن ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با پیگیری و تامین آن، شاهد اجرای طرح خواهیم بود.

بدری همچنین در بازدید از کمربندی جنوبی شهرستان نیر گفت: ۶۰ درصد این پروژه اجرا شده و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اوراق اسلامی برای ادامه اجرای این طرح اختصاص یافته است و بقیه پروژه به زودی اجرا خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین در بازدید از پروژه روکش آسفالت معابر روستای علی آباد گفت: عملیات روکش آسفالت این پروژه به امتداد پنج هزار و ۲۰۰ متر به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال اجراست و طبق زمانبندی تکمیل خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه راه ارتباطی کریق به آرموداق گفت: برای تکمیل این پروژه مهم شهرستان نیر که به استان آذربایجان شرقی نیز مرتبط است، با نمایندگان آن استان صحبت خواهیم کرد تا مقدمات اجرا و تکمیل آن فراهم شود.

شهرستان تاریخی و گردشگرپذیر نیر در امتداد جاده اردبیل - سراب واقع شده است.