تهران - ایرنا - نماینده حزب الله در مجلس لبنان با تشریح پیام های نهفته در پاسخ سریع حزب الله به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان تاکید کرد که هرگونه افزایش تنش علیه لبنان نتایج نامطلوبی برای این رژیم دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، «حسن فضل الله» عضو فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در مجلس لبنان افزود: در حالی که رژیم صهیونیستی نمی تواند به هدف اولیه خود یعنی بازگرداندن شهرک نشینان صهیونیست به شمال سرزمین های اشغالی فلسطین و یا برقراری آتش بس در نوار غزه بر اساس شروط خود دست یابد، هر گونه افزایش اقدام خصمانه علیه لبنان به نتایج نامطلوب برای رژیم اسرائیل منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جنگ علیه رژیم اشغالگر اسرائیل وارد مرحله جدیدی شده است بار دیگر بر موضع حزب الله مبنی بر اینکه جبهه جنوبی لبنان یک جبهه اساسی در چارچوب فشار به رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ علیه ساکنان نوار غزه است، تاکید کرد و افزود: عنوان جبهه جنوبی لبنان حمایت از مردم فلسطین است و این موضع از ابتدا مشخص بوده است.

فضل الله گفت: رژیم اشغالگر قدس نتوانسته و نخواهد توانست که شهرک نشینان صهیونیست را به شمال سرزمین های اشغالی فلسطین بازگرداند.

وی تاکید کرد که هر گونه جنگ گسترده علیه لبنان منجر به نتایج معکوسی برای رژیم صهیونیستی خواهد شد.

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان افزود: رژیم صهیونیستی برای انجام یک درگیری بزرگ تلاش می کند تا شرایط خود را برای برقراری آتش در نزدیکی مرز لبنان و فلسطین تحمیل کند و انفجار پیجرها و دستگاه های بی سیم، حمله به حومه جنوبی بیروت و بمباران بسیاری از مناطق جنوب لبنان توسط رژیم اسرائیل در همین راستا انجام شد.

فضل الله با اشاره به اینکه این جنایات رژیم صهیونیستی برای فلج کردن قدرت مقاومت به منظور جلوگیری از حمایت از نوار غزه انجام شد، افزود: اما مقاومت با سرعت و پیاپی پاسخ این جنایات را داد.

وی افزود: بیانیه هایی که بامداد یکشنبه منتشر شد که در آن مقاومت از هدف قرار دادن پایگاه و فرودگاه «رامات داوید» و مجتمع های صنایع نظامی شرکت رافائل خبر داد، اولا این پیام را به دشمن صهیونیستی داد که حمایت از مردم مظلوم غزه ادامه دارد و دوما"، پاسخ این بود که حتی برای یک روز هیچ خللی در ساختار رهبری مقاومت ایجاد نشده به گونه ای که در هیچ یک از پایگاه‌های مقاومت که فرماندهان میدانی آن ترور و شهید شدند، کوچکترین خللی ایجاد نشده است.

نماینده حزب الله در مجلس لبنان تاکید کرد: مقاومت به سرعت پاسخ حملاتی را که منجر به شهادت گروهی از اعضای حزب الله از جمله فرماندهان «ابراهیم عقیل» و «احمد وهبی» شد، داد زیرا این فرماندهان هزاران کادری را تربیت کردند که قادرند برای تحقق مواضع مقاومت هر سمت فرماندهی را بر عهده بگیرند و برادرانی هستند که مسئولیت های جدیدی را بر عهده گرفتند و کار خود را آغاز کردند تا با رژیم اشغالگر اسرائیل مقابله کنند.

وی ادامه داد: ما یک مقاومت توانمند قوی، دارای امکانات، شایستگی ها و رزمندگان فراوان داریم که باعث می شود هر ضرر یا ضربه ای را پاسخ دهد و با هر شرایط جدیدی سازگار شود و همه گزینه هایش روی میز و آماده است و برای هرگونه سناریو، جنگ و رویارویی آماده است.

فضل‌الله در خصوص هدف قراردادن پایگاه و فرودگاه «رامات داوید» رژیم صهیونیستی توسط مقاومت لبنان تاکید کرد که اطلاعات به دست آمده توسط مقاومت تایید می‌کند که موشک‌های مقاومت به پایگاه رسیده‌ و بصورت مستقیم به اهداف مورد نظر اصابت کرده است.

وی با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر اسرائیل به رغم ادعای انجام عملیات پیشگیرانه، مانع از اجرای عملیات مقاومت در پاسخ به جنایات این رژیم نشد، افزود: حجم دروغ ها و فریب رژیم صهیونیستی پس از پایان جنگ غزه بر همگان آشکار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین در نوار غزه علیه نظامیان اشغالگر، مقاومت اسلامی لبنان نیز با هدف درگیر کردن بخشی از توان نظامی اشغالگران عملیات گسترده‌ای را در شمال فلسطین اشغالی آغاز کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اذعان به تأثیرات ضربات سخت رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به شمال فلسطین اشغالی اعلام کرده‌اند که عملیات حزب الله به جنگ فرسایشی و درهم کوبیدن شهرک‌های صهیونیست نشین در این منطقه تبدیل شده است.

بهره گیری حزب الله لبنان از تسلیحات مدرن و سلاح‌های ضد زره و دقیق، باعث رعب و وحشت در میان اشغالگران شده است و بخش اعظم شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی تخلیه شده‌اند.

به گفته کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان به تنهایی نیمی از توان ارتش این رژیم را در جبهه شمال درگیر کرد و مانع از حضور قدرتمندانه ارتش اشغالگر در جبهه جنوب نوار غزه شد.