بوشهر- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: نیمه نخست امسال میزان ۳۶ میلیون ۲۶۴ هزار و ۲۳۵ نوبت واکسیناسیون جهت پیشگیری و کنترل بیماری‌های مختلف طیور در این استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا ، مهدی تنگستانی مکان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌های پیشگیرانه، درمانی و آموزشی دامپزشکی استان در جهت توسعه پرورش طیور و رشد تولید است که این مهم با انجام فعالیت‌های مختلفی از جمله واکسیناسیون، بازدیدهای میدانی و مراقبت و کنترل بیماری در حال انجام است.

وی افزود: نیمه نخست امسال تحت نظارت‌های بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی ۱۰ میلیون ۳۶۱ هزار و ۲۱۰ قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورش طیور استان انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر یادآور شد: در کنار اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در پرورش طیور صنعتی توجه ویژه ای به طیور بومی و روستایی می شود.

تنگستانی مکان ادامه داد: در راستای حفظ سرمایه و پویایی اشتغال روستایی از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ هزار و ۵۱۸ قطعه طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شده است.

وی تصریح کرد: در مدت یادشده سه هزار ۹۵۰ مورد نمونه برداری از واحدهای پرورش طیور، یکهزار و ۳۵ مورد بازدید میدانی و یکهزار و ۳۱۵ مورد اقدامات مراقبتی و در راستای کنترل بیماری‌ها انجام شده است.