تهران-ایرنا- منابع خبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی وزیر اطلاع رسانی لبنان را تهدید کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، مصباح العلی، مشاور وزیر اطلاع رسانی دولت پیشبرد امور لبنان گفت که دفتر زیاد المکاری، وزیر اطلاع رسانی تهدیداتی به صورت پیام صوتی دریافت کرده مبنی بر اینکه دفتر باید تخلیه شود.

وی تاکید کرد: طرف های رسمی لبنان از طریق محافل بین المللی به تهدیدات(رژیم) اسرائیل پاسخ خواهد داد زیرا تهدید کردن یک ساختمان دولتی معانی خاص خود را به همراه دارد.

العلی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت که شبکه زمینی ارتباطات هک نشده است.

خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش داد که امروز دوشنبه، «شهروندان بیروت و تعدادی از مناطق از طریق شبکه ثابت پیام‌های تلفنی هشداردهنده‌ای دریافت می‌کنند که از طرف دشمن اسرائیلی ارسال می‌شود و در راستای جنگ روانی، از آنها می خواهد که محل های اقامت خود را به سرعت تخلیه کنند.»

در راستای تداوم جنگ روانی؛ رژیم اسرائیل رادیوی لبنان را هک کرد

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» امروز دوشنبه گزارش داد که این رژیم رادیو لبنان را هک کرده و در پیامی آن از ساکنان جنوب لبنان خواست که اگر در نزدیک نیروهای حزب الله هستند، محل امکان اقامت خود را ترک کنند.

رئیس پارلمان لبنان امروز دوشنبه با اشاره به تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این کشور گفت: نخست وزیر رژیم اسرائیل با آتش بازی درپی کشاندن لبنان و منطقه به جنگی بزرگ است، اما ما در دام این رژیم نمی افتیم.

«نبیه بری» تاکید کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به اقدامات خود برای تبدیل مناطق جنوبی لبنان به سرزمین سوخته غیرقابل زندگی از طریق استفاده از بمب های فسفری برای از بین بردن اراضی سرسبز کشاورزی ادامه می‌دهد.

وی همچنین به ویرانی منازل و با خاک یکسان شدن آنها از سوی رژیم صهیونیستی و کشتن غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان و سالخوردگان، امدادگران و کارکنان بخش بهداشتی لبنان اشاره کرد.

رئیس پارلمان لبنان ادامه داد: ما به دنبال جنگ نیستیم و به سمت آن هم حرکت نمی‌کنیم، اما حق دفاع از خود با تمام توان و امکاناتمان را داریم. ما از هیچ تلاشی برای ممانعت از کوچاندن ساکنان جنوب به دست اسرائیل دریغ نخواهیم کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی که از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۶ مهر ۱۴۰۲) ضربات سنگینی را به صورت روزانه از حزب‌الله لبنان دریافت کرده است، برای جبران این شکست در اقداماتی کور، غیرنظامیان در جنوب این کشور را هدف قرار می‌دهد.

حزب‌الله نیز حملات به غیرنظامیان لبنانی را بی‌پاسخ نگذاشته و در واکنش به این جنایات، حملات خود به شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال اراضی اشغالی و همچنین مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه را تشدید کرده است.

مقاومت لبنان روز یکشنبه به پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» در شمال سرزمین های اشغالی با موشک فادی ۱ و فادی ۲ حمله کرد.