تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری کلمبیا سکوت رسانه‌ای در قبال نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را مورد انتقاد قرار داد و این رویه نامطلوب را با فرآیند مکتب راست افراطیِ تحمیل شده از سوی «جوزف گوبلز» وزیر تبلیغات دولت هیتلر در آلمان نازی مقایسه کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای تله‌سور، گوستاوو پترو رئیس‌جمهوری کلمبیا تاکید کرد: هرکس از این نسل‌کشی دفاع کند یا در برابر آن سکوت کند، وجهه انسانی خودش ویران شده است.

پترو از طریق شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: به نظر می‌رسد که [جوزف] گوبلز (وزیر تبلیغات دولت هیتلر در آلمان نازی) ارتباطات جهان را هدایت می‌کند تا ده‌ها هزار روزنامه‌نگار در برابر همکاران کشته شده خود و در برابر ۲۰ هزار نوزادی که توسط بمب‌ها قطعه قطعه شده‌اند، سکوت کنند.

رئیس‌جمهوری کلمبیا خاطرنشان کرد: گوبلز، مکتب ارتباطی راست افراطی را تحمیل کرد که مبتنی بر گسترش دروغ‌ها و تکرار آن‌ها است و امکان دستکاری و کنترل ذهنی را فراهم می‌کند.

پترو افزود: راست افراطی کنترل بر افراد فاقد دانش و بدون آزادی ذهنی را فرض می‌کند. دروغ و یاوه‌های پرشور، ستیزه جویان راست افراطی را تشکیل می‌دهند.

وی همچنین حمله ارتش اشغالگر صهیونیست به شبکه خبری تلویزیونی الجزیره را محکوم کرد.

نیروهای رژیم صهیونیستی به دفاتر الجزیره در رام الله در کرانه باختری اشغالی یورش بردند و دستور تعلیق فعالیت‌های این شبکه را به عنوان بخشی از اقدام قهری علیه آزادی مطبوعات صادر کردند.

دولت کلمبیا از آغاز سال ۲۰۲۴ تا کنون، دستور تعلیق خرید سلاح از رژیم صهیونیستی را صادر کرد، سپس قطع روابط میان بوگوتا و تل‌آویو را اعلام کرد و در نهایت از شکایت آفریقای جنوبی در دادگاه کیفری بین‌المللی علیه بنیامین نتانیاهو حمایت کرد.