تهران- ایرنا- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، گفت: رفتار مسئولان باشگاه استقلال با کوین یامگا خوب نبود و معتقدم در حق این بازیکن که چند سال برای تیم زحمت کشیده بود، رفاقت نکردند.

حسن روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در خصوص تساوی استقلال در هفته پنجم مقابل نساجی مازندران، اظهار داشت: توقع نمی‌رفت نساجی تا این حد عملکرد خوبی داشته باشد و معتقدم روش بازی آنان بسیار خوب بود. جذب یامگا یک موفقیت برای باشگاه نساجی محسوب می‌شود.

وی افزود: استقلال باید در این دیدار، سبک بازی خود را تغییر می‌داد. زمانی که در استقلال بازی می‌کردم، رایکوف سرمربی وقت استقلال معتقد بود که باید بر اساس توان تیم‌های مقابل، روش بازی را اتخاذ کنیم و می‌بایست سبک‌های مختلفی داشته باشیم.

روشن در خصوص جدایی کوین یامگا از استقلال، گفت: باشگاه استقلال در حق یامگا رفاقت نکرد و نباید اینگونه او را از تیم کنار می‌گذاشتند. خوب نیست بازیکنی چند بار به باشگاه برود اما مدیران جواب او را ندهند.

پیشکسوت استقلال درباره مصاحبه اخیر رئیس هیات مدیره باشگاه مبنی بر احداث ورزشگاه اختصاصی برای استقلال، تصریح کرد: من و همه پیشکسوتان علاقه داریم که این موضوع به حقیقت بپیوندد. فوتبال ما به یک تعطیلی اجباری نیاز دارد تا بتوان به ساخت‌وساز ورزشگاه‌ها رسیدگی کرد. اکنون فقط دیدهار برگزار می‌شود و اهمیتی به استاندارد بودن ورزشگاه‌ها قائل نیستیم.

روشن در خصوص مشکلات بین کادرفنی و مدیریت باشگاه استقلال، یادآور شد: متاسفانه دو سالی است که درگیر این مسائل هستیم و هیچ‌وقت این موضوع حل نمی‌شود. این اختلافات همواره بر سر جذب بازیکن است. هیچ‌وقت با دقت در خصوص انتخاب بازیکن تصمیم نگرفته‌ایم، اما امیدوارم این مشکلات حل شود چون استقلال در جدول رده‌بندی لیگ برتر شرایط مناسبی ندارد. در حالی به استقبال دربی پایتخت می‌رویم که تیم ما درگیر حواشی است.

وی در خصوص دربی پایتخت که عصر روز چهارشنبه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین بازی‌های استقلال همین دربی است و برد این بازی می‌تواند روحیه بازیکنان را چند برابر کند. هیچگاه آغاز این دیدار از نظر فنی خوب نیست اما به‌ثمر رسیدن گل زودهنگام می‌تواند شرایط را تغییر دهد. البته شرایط دربی نسبت به قبل متفاوت است چون به جای ورزشگاه بزرگ آزادی در اراک برگزار خواهد شد که امیدوارم تاثیر منفی روی انگیزه بازیکنان نداشته باشد.