تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به بازار سیاه تندیس فروشی، گفت: بعضی از موسسه ها، با تبلیغات واهی از کسب و کارها دعوت می کنند تا با دریافت پول به آنها تندیس اهدا کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مسعود لطفی» امروز (دوشنبه) در نشست رتبه بندی، اعتبار بخشی و ساماندهی حوزه برند اظهار داشت: بعضی از موسسه ها با تبلیغات واهی از کسب و کارها دعوت می کنند که در قبال دریافت پول به آنها تندیس اهدا کنند و بعضی از مسئولان بدون اطلاع از فرایند ارزیابی در این مراسم ها حضور می‌یابند. این در حالی است که این‌گونه تندیس فروشی ها، اعتماد عمومی را در کالا و خدمات عمومی از بین می‌برد.

وی افزود: رتبه بندی از جنس حمایت از کسب و کار است و به توسعه تولید کمک می کند، در دنیا و در کشور ما در حوزه برندسازی، مدل های علمی و دقیقی طراحی شده است که به کسب و کارها کمک می کند تا تولیدکنندگان و صنعتگران کالاهای خود را به مردم عرضه کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به حمایت از کسب و کارها با برندسازی، گفت: این سازمان در قانون رفع موانع تولید در موضوع برند تکالیفی را بر عهده دارد که در همین راستا کمیسیون ملی برند زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است که به موضوع شاخص ها و ارزیابی برندها می پردازد.

وی ادامه‌داد: یکی از اقداماتی که در کمیسیون ملی برند انجام شده بحث ساماندهی امور برندهاست که این موضوع در دولت چهاردهم نیز پیگیری می شود.

شاخص‌های ارزیابی برای برندسازی تهیه شده است

در ادامه این نشست، «امیرحسین اسدی» مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: امروزه تفکر تولیدگرا اصالت را به تولید می دهد، همچنین تفکر بازار گرا به موضوع بازاریابی بر اساس نیاز مشتری اصالت می بخشد؛ در این نوع تفکر طراحی و مالکیت معنوی و برندسازی در مرحله بالاتری قرار می گیرد.

وی با اشاره به وظایف کمیسیون ملی برند، گفت: این کمیسیون زیر نظر وزارت صمت با حضور دستگاه های مختلف و بخش خصوصی تشکیل شده است و آیین نامه های مربوطه تهیه شده است.

اسدی افزود: حدود یک‌هزار موسسه فرهنگی و غیرفرهنگی کار رتبه بندی را انجام می دهد که بعضی از شاخص ها درست نیست؛ از این رو باید رتبه بندی و برندسازی ساماندهی شود.

وی تاکید کرد: هر رویدادی که در حوزه انتخاب برتر یا معرفی برترین برندها باشد، باید شاخص های انتخاب توسط این سازمان مورد ارزیابی قرار بگیرد و کد تایید دریافت کند.