اهواز- ایرنا - فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: جبهه دفاع از ایران اسلامی از دیوارهای خرمشهر و آبادان به سواحل مدیترانه منتقل شده و این نشان دهنده افزایش چشمگیر قدرت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور روز دوشنبه در نشست روشنگری جهاد تبیین ایران قوی به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع فرهنگیان آموزش و پرورش اهواز اظهار کرد: جنگ همواره از نظر ما یک اقدام خشن و نفرت آمیز است و آسیب های جسمی، روحی و مادی فراوانی را به افراد وارد می سازد.

وی افزود: ایران اسلامی کشوری بزرگ با تمدنی کهن است که دارای سوابق گسترده فرهنگی و دینی بوده و اکنون آثار معماری ایرانی اسلامی در جهان بی نظیر است.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: شهرستان‌هایی از قبیل دزفول، شوشتر، بهبهان و اهواز دارای معماری ارزشمند هستند که نشان از فرهنگ غنی ملت ایران دارد.

وی تصریح کرد: دشمنان قسم خورده بشریت که دائم درحال توطئه علیه ایران و منافع خود هستند، یک جریان دو قطبی تاریخی و جبهه مستکبر و مستضعف را تشکیل داده اند.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور بیان کرد: دوره ای از تاریخ ایران اسلامی، مردم به این جمع بندی رسیدند که دیگر زیر سلطه بودن کافی است و باید استقلال سیاسی و فرهنگی داشته باشند و در دوران دفاع مقدس مردم غیور و انقلابی ایران اسلامی مدافع سینه چاک کشور شدند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: یک سال است که رژیم صهیونیستی بر سر مردم غزه بمب می ریزد و بسیاری از کشورها نیز مرتب بیانیه صادر می کنند اما بی نتیجه بوده چرا که دوره قدرت ظالم بر مظلوم است و برای عزت و اقتدار باید قوی بود.

وی خاطر نشان کرد: اکنون جبهه ما از پشت دیوارهای اهواز، سوسنگرد ،آبادان و خرمشهر به ساحل مدیترانه رسیده و درگیری را به خانه دشمن بردیم.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: امروز در خلیج فارس، نیروی دریایی سپاه و ارتش حرف اول را می زنند و در آب های آزاد ایران کشتی‌های متعدد بین المللی تردد می‌کنند.

وی وحدت، یکدلی و برادری را عامل اصلی موفقیت ایران اسلامی در دفاع مقدس برشمرد و افزود: روحیه برادری و اتحاد ایران، دشمن را در دفاع مقدس شکست داد و باید در تمامی بخش های جامعه نیز نهادینه شود چرا که اختلاف به عنوان یک سم مخرب و اشتباه بزرگ است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی با مظلومیت و تنهایی در دوران جنگ تحمیلی، با اتحاد، همدلی و رهبری حکیمانه امامین انقلاب، جبهه مقاومتی را در جهان ایجاد کرد که حتی در آمریکای جنوبی و غرب آسیا نیز متحدانی دارد.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور ارتقای کیفیت آموزش را یکی از ضرورت های جامعه برشمرد و گفت: باید با امید دادن به دانش آموزان، آن ها را برای تلاش بیشتر، تشویق کنیم چرا که بالا بردن سطح کیفی آموزش، مطالبه مردم است.

به گزارش ایرنا ، هفته دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی ایران به هفته آغازین جنگ ایران و عراق اطلاق می‌شود و از ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه ادامه دارد.