تهران-ایرنا- یک رسانه رژیم صهیونیستی، پاسخ حزب‌الله به عملیات اخیر این رژیم را قاطع و سخت ارزیابی کرد و درباره وقوع جنگ تمام‌عیار با مقاومت اسلامی لبنان هشدار داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره تبعات حمله این رژیم به لبنان هشدار داد و نوشت: حزب‌الله به زودی، یک پاسخ قوی به عملیات اسرائیل می‌دهد.

این رسانه میزان شدت پاسخ حزب الله لبنان به حملات رژیم اشغالگر را با تلفات انسانی ناشی از این حملات مرتبط دانست و افزود: پاسخ حزب الله فراتر از یک پاسخ معمول خواهد بود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادامه داد که حمله حزب الله ممکن است به یک جنگ تمام عیار منجر شود و شهرک های صهیونیست نشین در شمال سرزمین های اشغالی را موشک باران کند.

کارشناسان رژیم صهیونیستی همچنین درباره وقوع عملیاتی مشابه طوفان الاقصی در مرز سرزمین های اشغالی با لبنان هشدار دادند.

«آوی شیلون» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» با اعتراف به غافلگیری ارتش اشغالگر در عملیات طوفان‌الاقصی، نوشت: اگر جنگنده، بالگرد و نیروهای رزمی کافی در مرز وجود داشت، نیروهای مرزی حداقل می توانستند جلوی عملیاتی شدن بخشی از عملیات حماس را بگیرند.

وی با اشاره به حضور یگان های ویژه رزمی رژیم اشغالگر در غزه، افزود: با وجود حضور این نیروها، نتوانستیم دو هدف آزادی اسرای اسرائیلی و یافتن یحیی السنوار (رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس) را تحقق بخشیم.

تحلیلگر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، آزادی اسرای اسرائیلی و هدف قرار دادن السنوار را با وضعیت فعلی ممکن ندانست و ادامه داد: ما برای تحقق این هدف، نیازمند فناوری هستیم.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت لبنان در بیانیه ای از افزایش شمار شهدای جنایت رژیم صهیونیستی در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت به ۵۲ نفر خبر داد.

در این بیانیه آمده است که جست وجو برای یافتن ۹ مفقود دیگر همچنان ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه به منطقه ضاحیه حمله کرد و یک ساختمان را هدف قرار داد که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان لبنانی از جمله «ابراهیم عقیل» از فرماندهان جهادی حزب الله و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

رژیم صهیونیستی همچنین طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست‌کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از چهار هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان نیز روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.