شیراز - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: براسا برنامه ریزی، با توجه به زیست بوم هر منطقه، شرایط هنرستان‌های عشایری کشور به گونه‌ای مهیا می شود که فرزندان عشایر مهارت‌های مورد نیاز جامعه عشایری را بیاموزند.

به گزارش دریافتی ایرنا، رضوان حکیم‌زاده در بازدید از مدرسه عشایری چادری در منطقه فرمشگان شهرستان کوار، اظهار کرد: در دوره جدید وزارت آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت آموزشی مدارس عشایری و توسعه هنرستان های عشایری را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به توسعه عدالت و نصیب آموزشی برابر، افزود: این مساله در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار دارد و مدارس عشایر یکی از مصادیق عدالت آموزشی هستند به همین دلیل توجه خاصی به این نوع مدارس داریم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با پایش عملکرد آموزشی سال گذشته، برای ایجاد شرایط مطلوب در آموزش و پرورش عشایری برنامه ریزی می‌شود.

حکیم‌زاده گفت: جمعیت دانش‌آموزان عشایری فارس و فرصت‌های ایجاد شده در این استان منحصر به فرد است و بزرگان عشایر فارس به استمرار شرایط آموزشی را در بین عشایر این استان کمک کرده‌اند.

وی گفت: فارس خاستگاه بزرگان عشایر است و آموزش و پرورش عشایری در این استان بنا نهاده شده است.

اکنون ۱۲هزار دانش آموز در آموزش و پرورش عشایری فارس تحصیل می‌کنند که هفت هزار نفر از آنها در مقطع ابتدایی و پنج‌هزار نفر در مقطع متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

۲۹۵ مدرسه عشایری فارس تمام وقت در حال کوچ هستند که فارس و بوشهر و بخش‌هایی از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، یزد، کرمان و چهارمحال و بختیاری را در برمی‌گیرد.