ساری- ایرنا- توزیع یکهزار جهیزیه عروس و بیش از ۱۸ هزار بسته نوشت افزار بین محرومان بخشی از دستاورد و برکات خون شهدا در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،دومین کنگره شهدای استان نیز مهره ماه امسال در سالن ۶هزار نفری ماهفروجک ساری برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با ذکر این نکته که تمامی هزینه‌های کنگره شهدای مازندران مردمی و از سوی خیرین تامین شده است، افزود: نهضت دیدار از جانبازان بالای ۷۰درصد و همه خانواده های شهدای مازندران از دیگر برنامه‌های در حال اجرا این کنگره است.

سردار سیاوش مسلمی از تولید ۶ هزار و ۵۰۰ تابلو فرش شهید مازندران خبر داد و بیان داشت: به مناسبت بزرگداشت کنگر شهدا و برکت خون شهیدان با تامین اعتبار، ۱۳۵ نفر از زندانیان غیر عمد استان آزاد شدند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اظهار این که همزمان با گرامیداشت کنگره شهدای مازندران ۵۰۰خانه محروم ساخته و یا بازسازی شده است، گفت: اجلاسیه ازدواج آسان، پهلوانان کشتی تحت عنوان مدال عشق، نمایشگاه هوا و فضا، چاپ و نشر ۴۰۰ عنوان کتاب از شهدای از دیگر برنامه‌های این کنگره است.

سردار مسلمی از اتمام ساخت فیلم سینمایی «کالدو» و اکران آن در کنگره شهدای مازندران در پایان مهرماه امسال خبر داد و گفت: حاشیه سازی که در ساخت آخرین سکانس آن در منطقه جنگلی مازندران درست شده بود، شیطنت دشمنان در فضای مجازی بوده است.

وی با توضیح این نکته که هماهنگی ها با منابع طبیعی و محیط زیست برای استقرار فیلم سازان در منطقه جنگلی صورت گرفته بود و هیچ تخریب درخت و آتش سوزی نشده است، تصریح کرد: همه صحنه سازی ها از سوی دشمن با هدف سوژه سازی بوده است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران ادامه داد: هیچ اقدامی مغایر با پروتکل های محیط زیستی و منابع طبیعی در ساخت فیلم سینمایی در جنگل های مازندران انجام نشده است.

وی با بیان اینکه جمع آوری اسناد شهدا مازندران از دیگر برنامه‌های در حال انجام کنگره است، گفت: همچنین تولیدات فاخر هنری و فرهنگی با محوریت شهدای مازندران تهیه شده است.

سردار مسلمی از راه اندازی رادیو کنگره شهدای مازندران خبر داد و گفت:پژوهشکده دفاع مقدس مازندران نیز راه اندازی شده است.

وی با ذکر این نکته که مازندران جزو هشت استان کشور است که امسال کنگره ملی شهدا را برگزار می کند، از برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در قایمشهر خبر داد و گفت: این نمایشگاه از هشتم مهر تا ۱۳مهر با حضور ۱۲۰ناشر ملی و پنج ناشر بین المللی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد؛ همزمان ۲ نمایشگاه عفاف و حجاب و لوازم التحریر با حضور ۶۰ غرفه از البسه های ایرانی و اسلامی و نوشت افزار در حاشیه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس دایر می شود.

مازندران در هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۳ هزار و ۱۳۷ جانباز و بیش از ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده است. از مجموع شهدای این استان، سپاه ۲ هزار و ۱۶۹، بسیج مردمی چهار هزار و ۴۷۷، ارتش ۲ هزار و ۷۳۸، ناجا ۶۲۳، ۳۰ شهیده زن و ۳۶۳ شهید از سایر اقشار جان خود را در راه دفاع از میهن اسلامی تقدیم انقلاب کردند.