تهران - ایرنا - وزیر جهادکشاورزی مراکز آموزشی کشاورزی را الگوی توسعه و دانش محوری کشاورزی در کشور عنوان کرد و تجهیز هنرستان امام صادق(ع) به آبیاری نوین و طرح‌های پیشرفته کشاورزی را خواستار شد.

به گزارش ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، غلامرضا نوری قزلجه نخستین روز پاییزی سال ۱۴۰۳ به جنوب غرب استان تهران رفت و در جشن آغاز سال تحصیلی هنرجویان کشاورزی حاضر شد و افزود: هنرستان‌ها مراکز آموزش عملی دانش و فناوری و شاید بتوان گفت پربازده‌ترین مراکز علمی و مهارتی نظام آموزش و پرورش کشور هستند.

وزیر جهاد کشاورزی هنرجویان را به تحصیل و آموختن دانش روز توصیه کرد و گفت: امکانات موجود در این هنرستان و دسترسی سیستم آموزشی آن به مهارت‌آموزی عملی با وجود شاخه‌هایی مختلف کشاورزی موجود در این مرکز، امکان تربیت نسل جدید دانش‌آموخته ماهر را فراهم ساخته است.

وی خطاب به هنرجویان کشاورزی گفت: اشتغال مناسب برای تک‌تک شما در صورت یادگیری صحیح و ایجاد بستر تخصصی کشاورزی فراهم است و هر هنرجوی کشاورزی با تجهیز به دانش نوین این رشته می‌تواند چرخ توسعه کشاورزی را به نوبه خود به حرکت وا دارد.

نوری قزلجه مراکز آموزشی کشاورزی را الگوی کشاورزی نوین و پیشرفته دانست و یادآور شد: نگاه کشاورزان به مراکز علمی و مهارتی کشاورزی است و این مراکز باید الگوی کشاورزی بهره‌ور و توسعه یافته باشند.

وی پس از نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی هنرجویان کشاورزی به همراه دبیران این مرکز از واحدهای دامپروری، زراعت و کشت هنرستان بازدید کرد.

وزیر جهادکشاورزی در این بازدید به مدیران هنرستان برای ارتقای سطح نوآوری و تجهیز زیربخش‌های کشاورزی راهکار ارایه کرد و آمادگی وزارت جهادکشاورزی را در همراهی و فراهم ساختن بستری برای ایجاد بخشی از فرایند نوسازی به ویژه اصلاح روش آبیاری و استفاده از روش‌های بهره‌ور اعلام کرد.

نوری قزلجه بر مسوولیت‌ سپاری در آموزش از سوی مدیران این بخش تاکید کرد و افزود: کار آموزان و هنرجویان کشاورزی در تمام حوزه‌ها با موجود زنده سروکار دارند و نیاز است در حین تحصیل همه مراحل پرورش به هنرجو سپرده شود و در پایان مدت تحصیل، موضوع مورد مسوولیت در بوته ارزیابی قرار گیرد.