کرمان - کوه‌خواری در جاده آرامستان جدید، کاهش تحقق درآمدهای شهرداری و کندی روند احداث پارکینگ های طبقاتی از مهمترین مباحث نشست عصر امروز(دوشنبه) شورای اسلامی شهر کرمان بود.

به گزارش ایرنا، یکصد و هفتاد و ششمین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان علاوه بر دستور کار مشخص، نگرانی اعضا از کاهش تحقق درآمدهای شهرداری و انتقاد از شفاف نبودن صورتحساب های ارائه شده به شهروندان و نیز کندی اجرای پارکینگ های طبقاتی از جمله اصلی ترین بحث های اعضای شورای شهر بود که در این نشست مطرح شد.

لزوم شفافیت صورتحساب های شهرداری کرمان

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای کرمان با انتقاد از شفاف نبودن صورتحساب های ارائه شده به شهروندان از طرف شهرداری گفت: مکرر گفته شده است که شهرداری در ازای پولی که از مردم دریافت می کند باید به صورت شفاف و کامل صورتحساب ارائه کند که این موضوع در شهرداری رعایت نمی شود.

فتح الله مویدی افزود: همچنین بعضی از شهروندان از برخورد برخی کارکنان شهرداری گلایه دارند و باید با ارباب رجوع با تکریم برخورد درستی صورت بگیرد.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان نیز گفت: مصوبه داریم ریز محاسبات عوارض و غیره به صورت قابل فهم برای اطلاع شهروندان ارائه شود.

محمد امینی زاده تصریح کرد: کمیسیون ماده ۱۷ شهرداری برای رسیدگی به تخلفات و شکایت شهروندان تشکیل شده است.

کاهش تحقق درآمدهای شهرداری

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای شهر کرمان با اشاره به بررسی کاهش تحقق بودجه شهرداری کرمان در نیمه ابتدای امسال بیان کرد" طی گزارش عملکرد ۶ ماهه امسال در حوزه درآمدی شهرداری کرمان، ۲۵ درصد بودجه تحقق داشته و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این عدد ۳۸ درصد بوده است.

حسین چناریان ادامه داد: سال مالی خاصی پیش رو داریم و تحقق در آمدهای غیر نقدی شهرداری ۱۳ درصد بوده که باید عملکردها در این حوزه فعال تر شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در رابطه با درآمدهای مناطق شهرداری نیز ناهماهنگی و اختلاف گسترده وجود دارد که باید مناطق به میانگین درآمدها حداقل برسند.

چناریان همچنین پیشنهاد کرد در رابطه با قرارداد جدید بهره بردار مرکز نگهداری زنان آسیب دیده اجتماعی، فضایی برای زنان معتاد متجاهر نیز در نظر گرفته شود.

صحن علنی شورای شهر کرمان

رییس کمیسیون عمرانی شورای شهر کرمان اظهار داشت: برای احداث پارکینگ های سطح شهر کرمان مصوبه لازم الاجرا داریم که زمین آن اختصاص داده شده است، اما پیشرفت چندانی ندارد.

منصور ایرانمنش افزود: با توجه به نیاز شهر کرمان طرح احداث پارکینگ از محل در آمد عوارض پارکینگ باید در اولویت قرار بگیرد و مرکز مشخصی برای پیگیری آن در شهرداری تعیین شود.

وی تاکید کرد: پروژه تقاطع شهدای خلبان در بازدید اخیر سرعت گرفته و امیدواریم با عمل کردن شهرداری کرمان و پیمانکار به تعهداتشان تا پایان سال این طرح به بهره‌برداری برسد.

معرفی ظرفیت های کرمان در هفته گردشگری

رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: از پنجم تا ۱۲ مهر ماه هفته گردشگری است که شورا باید برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های گردشگری شهر کرمان برنامه ریزی کند.

محمد امین شمسی تاکید کرد: با توجه به اینکه نقشه های آرامستان جدید شهرداری خوب نبودند، نقشه های جدید و اصلاح شده به شورا ارائه شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرمان نیز گفت: تبلیغات هفته دفاع مقدس در فضای شهری کرمان کمرنگ است که باید توجه بیشتری به این موضوع شود.

کوه خواری در جاده آرامستان جدید کرمان

محمود بابایی بیان کرد: در جاده آرامستان جدید شاهد پدیده کوه خواری هستیم که فضای شهری و زیست محیطی را تحت تاثیر قرار می دهد و تقاضا داریم مسئولان ذیربط ورود کنند.

شهردار کرمان نیز در این نشست گفت: با هماهنگی یک موسسه خصوصی احداث پارکینگ های سطح شهر کرمان به زودی آغاز می شود.

محسن تویسرکانی در رابطه با کاهش درآمدهای شهرداری بیان کرد: سال گذشته برای پرداخت عوارض و سایر درآمدها به دلیل تخفیفات ارائه شده مراجعه کننده بیشتری داشتیم که قرار است به زودی شرایط تسهیلات و تخفیفات اعلام شود، البته برای تحقق بودجه نگرانی نداریم.

وی ادامه داد: انبارهای تجهیزات و ماشین آلات شهرداری وضعیت نابسامانی داشت که با انجام امور زیربنایی و رسیدگی های لازم ساماندهی آغاز شده است.

حل مشکل تاسیسات آب طرح تقاطع شهدای خلبان

شهردار کرمان تصریح کرد: با طراحی حدیدی که پیمانکار طرح تقاطع شهدای خلبان انجام شده مشکل لوله آب شهری حل می شود و شهرداری مبلغ ۴۲۰ میلیون ریال برای انجام این جابجایی نمی پردازد.

وی گفت: برای جاده آرامستان جدید کرمان نیز اتفاقات خوبی افتاده و قرار شده است پنج کیلومتر اول آن با کمک راه و شهرسازی و پنج کیلومتر دوم با همکاری راهداری تجهیز شود.

در این نشست شورای شهر کرمان همچنین تقاضاهای تعدادی از شهروندان مورد رسیدگی قرار گرفت و مصوباتی به رای گذاشته شد.