تهران- ایرنا- مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت راه و شهرسازی، با هدف تامین مسکن ایثارگران صبح روز دوشنبه، دوم مهرماه در سالن جلسات وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش ایرنا از ایثار، سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: خدا را شاکریم که این تفاهم‌نامه در این ایام پر خیر و برکت منعقد و به زودی اجرایی می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه کارگروهی برای بررسی ابعاد این تفاهم نامه تشکیل خواهد شد، تصریح کرد: نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران در این کارگروه حضور دارد و به اعتقاد بنده در دولت چهاردهم با نگاه بلند رئیس جمهور محترم نسبت به جامعه ایثارگری، شاهد اتفاقات بزرگی خواهیم بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دیداری که به زودی با مقام معظم رهبری خواهند داشت، تاکید کرد: در این دیدار مهم، این تفاهم‌نامه خدمت ایشان به‌عنوان یک خدمت بی‌سابقه به جامعه معزز ایثارگری ارائه می‌شود.

اوحدی افزود: در حال حاضر به هیچ وجه زیبنده نیست که بعد از گذشت ۴۴ سال از عمر انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، هنوز موضوع مسکن افرادی که از آسایش و آرامش خود برای حفظ آرمان‌های این نظام گذشتند، حل نشده باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه هفته گذشته از آسایشگاه ثارالله و شهید بهشتی بازدید کرده است، ادامه داد: محرومیت و مظلومیت زیادی در جامعه ایثارگری به ویژه جانبازان اعصاب و روان وجود دارد که حتی خانواده‌های برخی از این عزیزان هم از تحمل آن عاجز هستند.

اوحدی با تاکید بر اینکه باید قدر اتفاق امروز که همانا انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این دو نهاد است را بدانیم، خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه در شروع کار دولت چهاردهم، از بسیاری از مسائل گره‌گشایی خواهد کرد. همچنین با نگاه بلند وزیر راه و شهرسازی که خود نیز فرزند شهید و عضو جامعه معزز ایثارگری است، این تفاهم‌نامه قدم بزرگی خواهد بود. نگاه ما این است که اتفاقات خوبی در استان‌ها رخ خواهد داد و همچنین ارزش افزوده به همراه خواهد داشت.