دزفول-ایرنا- رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: از زمان اجرای برنامه ملی نفس تاکنون از سقط ۱۳۵ جنین در دزفول جلوگیری شده است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی شفیعی‌نیا روز دوشنبه در حاشیه برپایی غرفه نفس در نمایشگاه معبری از نور در گذر صدرای دزفول بیان کرد: برنامه ملی نفس (نجات فرزندان سقط) یکی از سیاست‌ها و قوانین جوانی جمعیت است که از اواسط سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح شناسایی و مشاوره مادران باردار و زوجهایی است که به هر دلیلی درصدد سقط جنین هستند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول اظهار کرد: بسیاری از زوجهای جوان با این اقدام و اجرای این طرح نسبت به ادامه مراحل بارداری و حفظ فرزند خود متقاعد شدند.

شفیعی‌نیا یکی از دلایل عمده سقط جنین را مسائل فرهنگی عنوان کرد و گفت: پزشکان، ماماها، مراقبان سلامت، بهورزان و کارشناسان سلامت روان حوزه بهداشت پس از گفت و گو با زوجها، علل سقط جنین را جویا شده و بر این اساس مشاوره‌های لازم برای اقناع سازی آنها ارائه می‌دهند.

رییس مرکز بهداشت دزفول خاطرنشان کرد: سقط عمدی جنین در آیات و روایات امری ناپسند قلمداد شده و از نظر علمی نیز آثار مخرب جسمی مانند خونریزی شدید، عفونت، احتمال ناباروری در بارداری‌های بعدی، مرگ و آثار مخرب روانی مانند احساس گناه، افسردگی، افزایش استرس و اضطراب و خودکشی را در پی دارد.

به گزارش ایرنا، غرفه نفس تا پایان هفته دفاع مقدس هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ در نمایشگاه معبری از نور واقع در بلوار ملا صدرا تقاطع فرهنگ شهر آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان است.