اسلام‌آباد - ایرنا - نماینده مجلس سنای پاکستان با محکومیت تجاوزات مرگبار رژیم تروریستی صهیونیستی به لبنان و جان باختن غیرنظامیان بی دفاع در این حملات گفت: حامیان اسرائیل در جنگ علیه غزه شریک جنایات آن هستند و ما شاهد سکوت وقیحانه جامعه جهانی در قبال تجاوزات دشمن اشغالگر به لبنان هستیم.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، علامه ناصر عباس جعفری با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز همبستگی با دولت و مردم لبنان درپی حملات تروریستی اسرائیل خواستار ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه پاکستان به غزه و مردم لبنان شد.

رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان افزود: من جامعه جهانی را شریک این نسل کشی می دانم چرا که چشم خود را بر اقدامات ددمنشانه و شیطانی اسرائیل بسته است. سکوت جامعه جهانی نیز وقیحانه است لذا زمان آن فرا رسیده که در برابر این جنایات موضع گیری کنیم.

این سناتور پاکستانی گفت: از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که به سرعت برای جلوگیری از تلفات بیشتر و اطمینان از پاسخگو کردن دشمن متجاوز صهیونیستی، مداخله کند چرا که تجاوز اسرائیل نه تنها تنش ها را تشدید می کند بلکه خطر درگیری در کل منطقه را نیز در پی دارد.

وی تاکید کرد: حملات رژیم اشغالگر اسرائیل به سرزمین لبنان ادامه جنایات و وحشی گری آن در غزه است که در آن بیش از ۱۳۷ هزار نفر شهید و مجروح شده اند.

علامه جعفری گفت: تجاوزات مرگبار به لبنان و غیرنظامیان بی دفاع آن یک حادثه منفرد نیست بلکه الگوی خشونت و بی توجهی به زندگی انسانی است که توجه و اقدام بین المللی را می طلبد.

وزارت بهداشت لبنان عصر امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه حملات امروز ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور ۲۷۵ لبنانی به شهادت رسیدند.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات همچنین یک هزار و ۲۴ زخمی نیز بر جای گذاشته است.

نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان امروز (دوشنبه) در جلسه هفتگی کابینه این کشور گفت: حملات مداوم رژیم اسرائیل به لبنان به تمام معنا جنگ نسل کشی است و یک نقشه مخرب با هدف تخریب روستاها، شهرهای لبنان و از بین بردن تمام فضاهای سبز است.