تهران- ایرنا- وزیر خارجه جدید فرانسه با شدت گرفتن جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره لبنان شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ژان نوئل باروت» وزیر خارجه فرانسه بامداد سه‌شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: من خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت درباره لبنان در هفته جاری شده‌ام.

بر اساس این گزارش، وی همچنین از همه طرف‌ها خواست «از آتشی منطقه‌ای که برای همگان ویرانگر خواهد بود، پرهیز کنند.»

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و از همان ساعت اولیه صبح عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حملات دوشنبه حزب‌الله منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است؛ طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا، تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.

در همین راستا، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان دوشنبه در جلسه هفتگی کابینه این کشور گفت: حملات مداوم رژیم اسرائیل به لبنان به تمام معنا جنگ نسل کشی است و یک نقشه مخرب با هدف تخریب روستاها، شهرهای لبنان و از بین بردن تمام فضاهای سبز است.

وزارت بهداشت لبنان دوشنبه شب از افزایش شمار شهدای حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور به ۴۹۲ تن خبر داد.

وزارت بهداشت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که از میان شهدای حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور ۳۵ کودک و ۵۸ زن هستند.

این حملات همچنین منجر به زخمی شدن یکهزار و ۶۴۵ نفر شده است.