تهران- ایرنا- «جورج گراپتریتیس» وزیر خارجه یونان گفت که رژیم صهیونیستی برای پایان جنگ علیه غزه تحت فشار کافی قرار ندارد و تشدید تنش در لبنان مانند میدان مینی، ممکن است جامعه جهانی نتواند با آن مواجه شود.

به گزارش ایرنا، گراپتریتیس دوشنبه شب در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در مصاحبه با رویترز گفت: به نظر می‌رسد که فشار موثری بر اسرائیل وجود ندارد. ما دوست اسرائیل و شریک راهبردی آن هستیم. تلاش می‌کنیم که با آنها صریح و صادق باشیم.

وی پس از دیدار با وزرای خارجه اتحادیه اروپا و کشورهای عربی گفت: واقعیت این است که در حال حاضر اسرائیل واکنشی مداوم و بسیار شدید دارد.

وزیر خارجه یونان افزود، این مهم است که کشورهای عرب و اروپایی به جای ابتکارات جداگانه، راهکارهای مشترکی اتخاذ کنند تا روی اسرائیل سنگینی ایجاد کند اما تشدید تنش‌های اخیر میان لبنان و اسرائیل در روزهای اخیر نشان‌دهنده ناکامی جمعی بین‌المللی است.

گراپتریتیس گفت: ما از سرریز شدن درگیری‌ها جلوگیری نکردیم و هر چه جنگ بیشتر منتشر شود حل این وضعیت پیچیده‌تر می‌شود. ممکن است که لبنان به راحتی تبدیل به منطقه یک خصومت شدید تبدیل شود و این چیزی که ما نمی‌توانیم با آن مواجه شویم و این یک میدان مین است.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و از همان ساعت اولیه صبح عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حملات دوشنبه حزب‌الله منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است؛ طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا، تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.

وزارت بهداشت لبنان دوشنبه شب از افزایش شمار شهدای حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور به ۴۹۲ تن خبر داد.

وزارت بهداشت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که از میان شهدای حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور ۳۵ کودک و ۵۸ زن هستند.

این حملات همچنین منجر به زخمی شدن یکهزار و ۶۴۵ نفر شده است.