تهران- ایرنا- شخصیت های مصری با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و شهادت و زخمی کردن شمار زیادی از غیرنظامیان، ارتکاب این جنایات را با چراغ سبز آمریکا و کشورهای عربی دانستنند.

به گزارش امروز سه شنبه ایرنا، رای الیوم در مطلبی نوشت: شخصیت های مصری حمله اسرائیل به لبنان را محکوم کردند و جنایات این رژیم علیه لبنان را با چراغ سبز آمریکا و غرب دانستند.

«محمد عبدالمطلب» منتقد بزرگ ادبی مصری گفت: اسرائیل به فلسطین و لبنان اکتفا نخواهد کرد و به سینا طمع دارد. هر حمله به هر کشور عربی به مثابه حمله مصر است.

وی افزود: جنایات اسرائیل به اوج خود رسیده است. متاسفانه غرب حامی اسرائیل در همه جنایات وحشیانه و ضد اخلاقی و ضد قوانین بین المللی این رژیم است.

«عبدالمنعم رمضان» شاعر مصری نیز به رای الیوم گفت: اسرائیل روی ضعف عربی دست گذاشته است و ملت های عربی را به سبب زبون بودن حاکم آنها مجازات می کند. ملتهای عربی مادامی که به سلطه این حاکمان تن می‌دهند مستحق مجازات هستنند.

از سوی دیگر «کمال حبیب» کارشناس امور گروههای اسلامی گفت: نتانیاهو در جنوب لبنان مشابه غزه گرفتار خواهد شد. او فکر می کند که با قدرت نظامی می تواند به اهداف خود برسد اما راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز (دوشنبه) حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

وزارت بهداشت لبنان عصر روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه حملات امروز ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور ۳۵۶ لبنانی به شهادت رسیدند.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات همچنین یکهزار و ۲۴۶ زخمی نیز بر جای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و از همان ساعت اولیه صبح عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حملات حزب‌الله منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شدهاست؛ طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.