یاسوج - ایرنا -مدیر امور برق شهرستان بویراحمد گفت:۲۴۰ کیلومتر از شبکه برق این شهرستان از تابستان امسال تاکنون اصلاح و بهینه سازی شده است.

محمدحسین فریدونی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:خطوط فشار متوسط گلستان شهر یاسوج تا روستای کاکان، تل خسرو تا جدول سروک و بیمارستان امام سجاد(ع)، شهرک صنعتی از ایستگاه مختار تا زندان مرکزی، دلی اولاد علی مومن، دشت روم و انشعاب تنگه تامرادی و بخشی از شبکه منطقه مرکز شهر یاسوج به عنوان نقاط بحرانی از جمله خطوطی است که در راستای اجرای برنامه راهبردی صنعت برق استان و افزایش ضریب پایداری شبکه تعمیر شده است.

وی بیان کرد:این اقدامات که از میانه مردادماه سال‌جاری آغاز شده با اعتبار بیش از ۱۲۵ میلیارد ریال و با مشارکت ۱۲ گروه سه نفره به صورت جهادی عملیاتی شده است.

مدیر امور برق شهرستان بویراحمد تصریح کرد: تعویض مقره های معیوب، نصب و تعویض پایه های فرسوده، ریگلاژ اسپن، نصب مهار و اصلاح پایه های کج و تعویض کراس آرم و سایر تجهیزات مورد نیاز شبکه از جمله اقداماتی است که طی این مدت در قالب این طرح جهادی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از ابتدای شهریورماه سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ مورد شاخه زنی درختان در حریم شبکه برق این شهرستان که در افزایش میزان خاموشی و آسیب به لوازم برقی مشترکان تأثیر بسزایی دارد، انجام و بیش از ۹۰ درصد شبکه برق این شهرستان در این زمینه پاکسازی شده است.

فریدونی افزود: با توجه به نزدیک بودن فصل بارش و تماس درختان در حریم شبکه برق بر اثر وزش باد، طوفان و یا نشستن برف بر روی شاخه های این درختان اجرای اقدامات پیشگیرانه در چارچوب پایداری شبکه برق این شهرستان نیز صورت گرفته است.

مدیر امور برق شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه حدود ۱۴۰ اصله درخت دیگر در حریم شبکه برق شهرستان بویراحمد وجود دارد، گفت: تلاش می‌کنیم حجم باقیمانده تا پایان مهرماه با انجام عملیات اصلاحی از حریم شبکه برق پاکسازی شود.

وی تعویض و اصلاح شبکه روشنایی معابر مرکز استان را یکی دیگر از اقدامات مهم صنعت برق برشمرد و افزود: علاوه بر اقدامات شبانه روزی بر مبنای درخواست های مشترکان در سامانه ۱۲۱ مرکز اتفاقات برق و همچنین، اپلیکشن «برق من»، هفت هزار و ۶۱۹ چراغ روشنایی معابر مرکز استان در قالب مانورهای جهادی و با حضور اکیپ های عملیاتی سطح استان تعویض و یا تعمیر شده است.

فریدونی با بیان اینکه طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه برق شهرستان بویراحمد تا پایان آبان سالجاری تکمیل می شود از تلاش جهادگونه کارکنان مدیریت توزیع برق این شهرستان برای تلاش شبانه روزی در راستای تحقق راهبردهای تعیین شده شرکت توزیع برق استان در زمان مقرر، قدردانی کرد.

طول شبکه فشار متوسط توزیع برق شهرستان بویراحمد با بیش از ۱۲۳ هزار مشترک، یکهزار و ۸۰۰ کیلومتر بوده که با ظرفیت ۱۵ خط، برق پایدار و مطمئن این شهرستان را تأمین می کند.