زاهدان - ایرنا - مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس فراموش شدنی نیست، گفت: زنان در طول جنگ تحمیلی نه تنها حامی مردان خود بودند بلکه با وجود بمباران‌های وحشیانه رژیم بعث پشت جبهه ها را خالی نگذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا زهرا ابراهیمی شامگاه دوشنبه در نشست ادبی «سر بر دامان ماه» با محوریت نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس افزود: بدون تردید زنان ایران اسلامی در کنار مردان، با بذل جان و مال خود در جبهه های جنوب و غرب با دشمن بعثی نبرد کردند، اما هرگز اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران زمین به دست بیگانگان بیفتد.

وی تاکید کرد: نقش موثر زنان در هشت سال دفاع مقدس، امری انکارناپذیر و سرشار از ایثاری آگاهانه است، بانوانی که برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی به یاری رزمندگان سلحشور شتافتند و با ایثار و فداکاری وصف ناپذیری روحیه آنان را تقویت کردند و برگ های زرینی بر تاریخ رشادت های این مرز و بوم افزودند.
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: مهمترین تاثیرگذاری زنان در دفاع مقدس نقش پشتیبانی آنها از جبهه ها بود و زنان از چنان روحیه ای در آن دوران برخوردار بودند که شوهران و پسران خود را به جبهه ها اعزام می کردند و خودشان نیز تا آخرین لحظات برای حمایت و پشتیبانی از جبهه ها حضور فعال داشتند.
وی تصریح کرد: همچنین حضور باصلابت و پرقدرت زنان در دفاع مقدس در صحنه جنگ، جهانیان را به شگفتی وا داشت و امـام راحل(ره) بارها آنان را تحسین کردند.
ابراهیمی خاطر نشان کرد: رشادت ها و از جان گذشتگی های زنان دوران جنگ تحمیلی باعث شد امروز جامعه زنان ایرانی به شهیده ها، آزاده ها و جانبازان غیور خود ببالد و زنان افتخارآفرینی را به دنیا معرفی کنند.