تبریز-ایرنا- فرمانده بسیج تبریز با اشاره به دستاوردهای مختلف هشت سال دفاع مقدس، گفت: رسانه های گروهی و جامعه خبری نقش جهادی در تبیین این دستاوردهای عظیم دارند.

سرهنگ عادل سیف زاده در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بسیج با عنوان " اسوه" به مناسبت هفته دفاع مقدس، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: امروز جامعه اسلامی بیش از همه نیازمند تشریح و تبیین دقیق و منطقی ابعاد گوناگون دفاع مقدس است که در این مسیر رسانه ها نقش اول و کلیدی را بر عهده دارند و باید با احساس مسئولیت در این راستا قلم فرسایی کنند.

وی دفاع مقدس را شاهکار ملت بیدار و با بصیرت و جوانان رزمنده شجاع آن دوران دانست که متاسفانه با وجود گذشت چند دهه از این رشادت ها، هنوز آنگونه که باید دستاوردها و ظرفیت های بی مانند این دوران برای آجاد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان تبیین نشده است.

سیف زاده عزت، سربلندی و صلابت و امنیت کنونی کشور را مدیون از جان گذشتگی های رزمندگان دفاع مقدس دانست و با تاکید بر اینکه این دوران نباید به بوته فراموشی سپرده شود، یادآور شد: یکی از شاخص های مهم این دوران افتخارآمیز وحدت کلمه مردم به دور از هر گونه قومیت، طبقه و سن و سال بود که با رهبری و فرماندهی امام راحل توانست جمهوری اسلامی ایران را در مقابل جبهه استکبار به پیروزی برساند.

وی دفاع مقدس را صحنه خلق جلوه های زیبا از همدلی، مقاومت و ایثار و شهادت طلبی یک ملت در برابر جبهه شرق و غرب دانست و ادامه داد: در آن دوران آحاد مردم هر چه در توان داشتند در قالب جهاد عملی، علمی، نظامی، فرهنگی، مالی و فکری در طبق اخلاص گذاشته و برای دفاع از خاک و ناموس پا به میدان گذاشتند.

سیف زاده هدف اصلی استکبار جهانی از تحمیل جنگ هشت ساله عیله ایران را از بین بردن انقلاب نوپای اسلامی بیان و اضافه کرد: لغو قرارداد الجزایر بهانه ای در دست رژیم بعث بود تا اهداف شوم اربابان خود را عملیاتی کند.

به گفته وی همه گیری صدای اسلام خواهی از دیگر دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است که در جهان پخش شده است و امروز جمهوری اسلامی به الگوی مسلمانان جهان در راه مبارزه با ظلم و ستم تبدیل شده است.

وی گفت: طراحی عملیات های ارتش عراق توسط ژنرال های روسی، ارسال سلاح های کشتار جمعی و شیمیایی توسط کشورهای اروپای شرقی و کمک های اطلاعاتی غرب نمونه ای از مظلومیت مردم ایران در دفاع مقدس است که با دستان خالی در برابر این همه کشور ایستادگی کردند.

سیف زاده یکی از مهمترین آثار و دستاوردهای دفاع مقدس را توسعه و پیشرفت روز افزون صنایع دفاعی و موشکی کشور برشمرد و گفت: پیشرفت های صنایع هوا و فضا، پدافند هوایی، صنایع دریایی از دیگر دستاوردهای این دوران است که در سایه جهاد علمی حاصل شده است و امروز مشاهده می کنیم که کشورهای مختلف برای خرید این تجهیزات از ایران به صف شده اند.

به گفته وی همه گیری صدای اسلام خواهی از دیگر دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است که در جهان پخش شده است و امروز جمهوری اسلامی به الگوی مسلمانان جهان در راه مبارزه با ظلم و ستم تبدیل شده است.

فرمانده بسیج تبریز برپایی نمایشگاه های مختلف طی هفته دفاع مقدس را یکی از برنامه های مهم این مجموعه اعلام و اظهار کرد: بر همین اساس نمایشگاه اسوه با حضور پایگاه های نمونه و منتخب بسیج تبریز در محل مصلای امام خمینی این شهر همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برای بازدید علاقمندان دایر است.

سیف زاده ترویج روحیه ایثار و شهادت، نشان دادن جلوه هایی از توانمندی های بسیج در عرصه های مختلف با محوریت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه اسوه بیان کرد و گفت: در این نمایشگاه تعداد ۱۰۰ غرفه تدارک دیده شده است که ۵۶ مورد انها اختصاص به بسیج تبریز و بقیه به سایر نهادهای نظامی متعلق است.