تهران - ایرنا - وزرای خارجه عرب در جریان نشست مشورتی سالانه اتحادیه عرب بر همبستگی کامل خود با دولت و مردم لبنان در برابر افزایش تنش خطرناک رژیم صهیونیستی علیه لبنان تاکید کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، وزرای خارجه عرب با توجه به تحولات اخیر نسبت به عواقب حملات گسترده رژیم صهیونیستی علیه لبنان که می تواند به شعله ور شدن یک جنگ منطقه ای همه جانبه منجر شود و امنیت و ثبات کل منطقه را به خطر اندازد، هشدار دادند.

وزرای خارجه عرب ضمن محکوم کردن افزایش حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان حمایت کامل خود را از این کشور در مقابله با این حملات ددمنشانه اعلام کردند و رژیم صهیونیستی را مسئول این درگیری خطرناک دانستند.

وزرای خارجه عرب توافق کردند که در روزهای آینده به منظور ارائه پیامی روشن به جامعه جهانی مبنی بر لزوم توقف فوری جنگ تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، با کشورهای عضو گروه اسلامی هماهنگی های لازم انجام شود.

نشست مشورتی سالانه وزرای خارجه اتحادیه کشورهای عربی در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

رژیم صهیونیستی به حملات گسترده خود علیه مردم لبنان ادامه می دهد به طوری که بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت لبنان، تعداد شهدا به ۴۹۲ نفر و مجروحان به حدود ۱۶۴۵ نفر افزایش یافته است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان ۳۵ نفر از این شهدا کودک و ۵۸ نفر از آنها زن هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی از صبح دیروز (دوشنبه) حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و همچنان ادامه دارد.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و از همان ساعت اولیه صبح دیروز عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حملات امروز حزب‌الله منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است؛ طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا، تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.

در همین راستا، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان دیروز (دوشنبه) در جلسه هفتگی کابینه این کشور گفت: حملات مداوم رژیم اسرائیل به لبنان به تمام معنا جنگ نسل کشی است و یک نقشه مخرب با هدف تخریب روستاها، شهرهای لبنان و از بین بردن تمام فضاهای سبز است.