قم - ایرنا - آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان، گفت: این حوادث با بی‌اعتنایی بیشتر حکام و سردمداران کشورها، به‌خصوص ممالک اسلامی روبرو است؛ بر ملت‌های آزاده لازم است حمایت و کمک خود را اعلام بدارند.

این مرجع تقلید در پیامی که نسخه ای از آن روز سه‌شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت،‌آورده‌است: حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم و بی دفاع لبنان و همزمان با جنایات غزه شدیداً محکوم است.

پیام حاکیست:‌ این حوادث با بی‌اعتنایی اکثر حکام و سردمداران کشورها، خصوصاً ممالک اسلامی روبرو است؛ لذا بر ملت‌های آزاده لازم است حمایت و کمک خود را اعلام بدارند و از جبهه مقاومت و در رأس آن حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن نصرالله به‌عنوان نماد این محور پشتیبانی نمایند و بر حوزه‌های علمیه به‌ویژه حوزه مبارکه قم لازم است بیش‌ازپیش این حمایت را اعلان بدارند.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از این پیام آورده‌است: از خداوند متعال نصرت و پیروزی جبهه اسلام را خواستار هستم.

به گزارش ایرنا ، ارتش رژیم صهیونیستی از صبح دیروز (دوشنبه) حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و همچنان ادامه دارد به طوری که بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت لبنان، تعداد شهدا به ۴۹۲ نفر و مجروحان به حدود ۱۶۴۵ نفر افزایش یافته است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان ۳۵ نفر از این شهدا کودک و ۵۸ نفر از آنها زن هستند.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و از همان ساعت اولیه صبح دیروز عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حملات امروز حزب‌الله منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است؛ طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا، تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.