قم - ایرنا - مدیر حوزه‌های علمیه با محکومیت جنایت جنون‌آمیز و ذلیلانه و حملات گسترده موشکی رژیم منحوس و تروریست صهیونیستی در لبنان، گفت: برای همدردی و اعلام همبستگی با مردم شریف لبنان و حزب‌الله سرافراز و مقاومت و بر اساس نظر مراجع عظام تقلید و شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، حوزه قم و حوزه‌های علمیه فردا چهارشنبه تعطیل اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی روز چهارشنبه در پیامی، بیان کرد: جنایت جنون‌آمیز و ذلیلانه و حملات گسترده موشکی رژیم منحوس و تروریست صهیونیستی در لبنان عزیز که موجب شهادت و مجروحیت جمع کثیری از مردم بی‌دفاع گردید در ادامه یک سال قتل، خونخواری و ویرانی در غزه مظلوم مقتدر موج انزجار و خشم ایمانی را در جای‌جای دنیای اسلام و در بین همه آزادگان عالم به همراه داشته است.

پیام حاکیست:‌ در این میان شهادت برخی از فرماندهان پر افتخار و رزمندگان حزب‌الله و فضلا و اساتید حوزه‌های علمیه لبنان بر درد و تاسف این مصیبت بزرگ افزوده است.

در بخش دیگری از این پیام آمده‌است:‌ این فاجعه دردناک را به محضر امام‌زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه قم و نجف و خصوصاً عموم مردم و حوزه‌های علمیه لبنان و حزب‌الله قهرمان و غیور و دبیرکل محبوب آن علامه مجاهد سید حسن نصرالله تسلیت عرض می‌نمایم.

اعرافی دراین پیام آورده‌است:‌ رژیم کودکش صهیونیسم، هر زمان در میدان از رزمندگان و نیروهای مقاومت شکست می‌خورد با به خاک و خون کشیدن مردم بی‌دفاع، عقده‌گشایی می‌کند که نشان از زبونی و پستی این رژیم نامشروع دارد. بار دیگر همه جهانیان با همه وجود فهمیدند که این رژیم جنایت‌کار به هیچ یک از موازین انسانی، دینی، شرعی و بین‌المللی پایبند نبوده و جز قتل و غارت، ظلم و تعدی، بی‌اخلاقی، رذالت و خون‌خواری، راه دیگری را نمی‌شناسد و تنها راه مقابله با آن مقابله و جهاد و مقاومت تا نابودی کامل آن و رهایی بخشی همه بشریت از این جرثومه فساد است.

پیام حاکیست: مبنا و مسلک حوزه‌های علمیه در این مسیر الهی، آیات شریف قرآن و سیره پیامبر مکرم اسلام و اهل‌بیت مطهر (ع)، آموزه‌های امامین انقلاب و مراجع عظام تقلید است که همان صراط عزت، حکمت و مقاومت و شهادت و حفظ کیان اسلامی و انسانی است.

در بخش دیگری از این پیام آمده‌است:‌ حوزه علمیه قم ضمن تقدیر و لبیک‌گویی به ندای حکیمانه و عزتمندانه مراجع عظام تقلید و حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی در دفاع از مردم و مقاومت لبنان و فلسطین، حمایت همه‌جانبه خود را از ملت عزیز لبنان و مقاومت اسلامی سرافراز حزب‌الله و ملت فلسطین و غزه مقاوم و همه جبهه مقاومت اعلام می‌دارد و همه سیاست‌مداران و علما و نخبگان دنیای اسلام و آزادگان جهان را به مقابله با رژیم صهیونیستی، تحریم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی آن و دفاع از انسانیت و عدالت فرامی‌خواند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرده‌است:‌ از عموم دولت‌های اسلامی و علمای اسلام انتظار می‌رود در این ایام منسوب به نبی مکرم اسلام و وحدت اسلامی، ضمن ایفای نقش جدی‌تر در امت‌سازی اسلامی، برای محو کامل غده سرطانی صهیونیستی با محور مقاومت همکاری و تلاش نمایند .

پیام حاکیست:‌ بدون تردید هرگونه سستی در این زمینه خشم خداوند و مردم مسلمان را در سراسر جهان در پی خواهد داشت و آثار آن دامان حکام این کشورها را می‌گیرد.

به گزارش ایرنا ، ارتش رژیم صهیونیستی از صبح دیروز (دوشنبه) حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و همچنان ادامه دارد به طوری که بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت لبنان، تعداد شهدا به ۴۹۲ نفر و مجروحان به حدود ۱۶۴۵ نفر افزایش یافته است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان ۳۵ نفر از این شهدا کودک و ۵۸ نفر از آنها زن هستند.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و از همان ساعت اولیه صبح دیروز عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حملات امروز حزب‌الله منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است؛ طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا، تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.