آبادان - ایرنا - معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: یادآوری هرچه بیشتر دفاع مقدس به جوانان باید همراه با معرفی الگوهای مناسب از رزمندگان و ایثارگران جنگ تحمیلی باشد و دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان عباسپور سه‌شنبه در نشست شورای اداری در باغ موزه دفاع مقدس آبادان اظهار کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس، کشور و نظام را در مقابل تهدید نرم و توطئه‌های فرهنگی دشمنان مصون نگه می‌دارد.

وی با اشاره به مقاومت مردم آبادان و خرمشهر در دفاع مقدس گفت: مردم و نهادهای فرهنگی، اجتماعی باید در تبیین و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده تلاش کنند.

فرماندار ویژه آبادان عزت و سربلندی ملت ایران را مرهون تلاش رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: باید به نحو شایسته از ظرفیت‌های دفاع مقدس استفاده شود.

عباسپور بیان کرد: باید تلاش کرد تا ارزش‌های معنوی، فرهنگی، ایثار و شهادت رزمندگان اسلام و درک واقعیت‌های آن زمان برای نسل امروز بیشتر تبیین شود.

وی خواستار حضور جوانان در موزه دفاع مقدس آبادان شد و ادامه داد: این فضا و این مکان باید به همه مردم دنیا اطلاع رسانی شود تا بدانند که آبادان پایتخت مقاومت مردم ایران زمین است.

امام جمعه آبادان نیز در این آیین اظهار کرد: جوانان و نوجوانان باید رشادت‌ها و حماسه سازی شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی بیان کرد: ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرصت مناسبی برای تبیین ارزش‌ها و فرهنگ درخشان دوران دفاع مقدس و تقویت خودباوری و نهادینه شدن آن در جامعه است.

وی گفت: دفاع مقدس دانشگاهی برای نشر ارزش‌ها، بصیرت افزایی، خودباوری و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نیز عامل وحدت آفرینی و ایجاد انسجام بیشتر ملت است.

امام جمعه آبادان وحدت و همدلی را مایه اقتدار میهن اسلامی بیان کرد و افزود: وحدت و همدلی ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس تجلی یافت و مردم با این اتحاد توانستند جانانه از کشور و میهن اسلامی دفاع کنند.