تهران-ایرنا- معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که انفجار پیجرها در لبنان و عواقب آن باید به‌دقت بررسی شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در مصاحبه با خبرگزاری نووستی، تصریح کرد که انفجار پیجرها در لبنان سؤالات زیادی را از جمله در زمینه امنیت اطلاعات در اذهان ایجاد می کند، در نتیجه پیامدهای چنین حملاتی باید تجزیه و تحلیل شود و توصیه های لازم ارائه شوند.

واسیلی نبنزیا، سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز پیشتر در رابطه با انفجارها و حملات تروریستی در لبنان اظهار داشت که آن چه که رخ داده تشدید تنش ها در خاورمیانه را "به یک بعد جدید فناوری پیشرفته" سوق می دهد.

این دیپلمات روس همچنین در این ارتباط خاطرنشان کرد: اقدامات آمریکا و ماهواره های این کشور بودند که جهان را در معرض خطر حملات تروریستی با استفاده از لوازم خانگی قرار دادند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در این ارتباط گفت که آن چه در لبنان اتفاق افتاد یک اقدام تروریستی وحشتناک است و تلاشی برای دامن زدن به یک درگیری بزرگ خواهد بود.

رسانه های بین المللی هفته گذشته (۲۷ و ۲۸ شهریور ماه) از وقوع انفجار در پیجرها و وسایل ارتباطی بی سیم در مناطق مختلف لبنان خبر دادند.

آمارها حاکی از آن است که تا کنون این انفجار ها ۳۷ کشته و بیش از ۳ هزار زخمی در پی داشته اند.

هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث انفجار هم زمان هزاران دستگاه شده است.

نیروهای مقاومت حزب الله و مقامات لبنانی، رژیم صهیونیستی را مسئول این حادثه می دانند.