تهران- ایرنا- آیین تجلیل و بزرگداشت نصرالله مدقالچی، به مناسبت هشتادمین زادروز این هنرمند برجسته، عصر جمعه ۶ مهرماه به همت کانون ادبی زمستان در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، پانزدهمین همایش بزرگ شعر و موسیقی که به بزرگداشت نصرالله مدقالچی اختصاص دارد، روز جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

سجاد عزیزی آرام دبیر کانون ادبی زمستان در این خصوص گفت: این بزرگداشت به بهانه یک عمر تلاش و تولید مستمر و موثر در عرصه صدا و همچنین سالروز میلاد هشتاد سالگی این هنرمند خاطره ساز برگزار خواهد شد. این مراسم بیانگر اهمیت و عظمت فراز «تنها صداست که می‌ماند» از منظر شعر است.

وی در ادامه افزود: مدقالچی از مشهورترین گویندگان و دوبلورهای ایرانی است. از میان آثار او می‌توان به دوبله انیمیشن «رنگو» و گویندگی تیتراژ انیمیشن سریالیِ «آن شرلی با موهای قرمز» اشاره کرد. از مهم‌ترین فیلم‌ها و سریال‌هایی که او در پروژه دوبله آن‌ها به‌عنوان صداپیشه حضور پیدا کرده، می‌توان به «خوب، بد، زشت»، «سکوت بره‌ها»، «نابخشوده»، «آواتار»، «برکینگ بد»، «هری پاتر» و سریال «جهان غرب» اشاره کرد.

مدقالچی از گویندگان پیشکسوت دوبله است که به جای چهره‌های برجسته‌ای از سینمای جهان مانند ژان گابن، جین هَکمَن، آنتونی هاپکینز صحبت کرده و به‌خوبی شناخته شده‌است. از کارهای شاخص ایشان می‌توان به گویندگی به جای مایکل آنسارا در نقش «ابوسفیان» در فیلم محمد رسول‌الله و همچنین دکلمه به یاد ماندنی آن شرلی اشاره کرد.

در این مراسم علاوه بر شعر و ترانه‌خوانی چهره‌های نامدار، هنرمندان شاخصی از حوزه موسیقی به اجرای آثار خود خواهند پرداخت.

چهره‌های مطرح شعر، موسیقی و سینما از جمله ابوالفضل جلیلی، عبدالرضا اکبری، فرهنگ جولایی، ناصر ممدوح، علیرضا بدیع، صابر ساده، صابر سعدی‌پور، امیر مرزبان، محمدرضا چراغعلی، چنگیز حبیبیان، امیر پیرنهان، عمران میری، هرمز علیپور و ... در آیین نکوداشت نصرالله مدقالچی حضور خواهند داشت.

کانون ادبی زمستان یک انجمن مردمی است که از سال ۱۳۸۴ به طور مداوم فعالیت های هنری خود را اجرا کرده و تا کنون بیش از ۲۰۰۰ نشست ادبی و هنری در کارنامه خود دارد. از میان می‌توان به بیش از هشتاد عنوان مراسم تجلیل و بزرگداشت اشاره کرد. همچنین کشف، پرورش و معرفی استعدادهای جوان در حوزه شعر، ترانه و موسیقی از دیگر اهداف این کانون است.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.