اسلام‌آباد - ایرنا - رسانه «اکسپرس تریبیون» پاکستان با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به نیویورک همزمان با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، نوشت: دکتر مسعود پزشکیان ضمن حمایت قوی از جبهه مقاومت و تاکید بر مواضع ضد صهیونیستی تهران، گفت که ایران به تجاوزات اسرائیل پاسخ مناسب خواهد داد.

به ‌گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، روزنامه انگلیسی زبان اکسپرس تریبیون امروز نوشت: رئیس جمهوری جدید ایران برای شرکت در اجلاس مهم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد و طی اظهاراتی گفت که اسرائیل درپی جنگ در منطقه است و نسبت به پیامدهای آن هشدار داد.

در این گزارش آمده است: پزشکیان با دادن هشدار نسبت به پیامدهای غیرقابل برگشت اقدامات اسرائیل گفت که رژیم صهیونیستی می خواهد با تحریک ایران برای ورود به درگیری فعلی، خاورمیانه را به یک جنگ تمام عیار بکشاند.

اکسپرس تریبیون با استناد به اظهارات رئیس جمهوری اسلامی ایران نوشت: پزشکیان پس از ورود به نیویورک تاکید کرد که ما نمی‌خواهیم عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه باشیم زیرا پیامدهای آن غیرقابل برگشت است.

این رسانه پاکستانی افزود: پزشکیان، یک سیاستمدار نسبتا میانه‌رو که در ماه ژوئیه با وعده سیاست خارجی عمل گرایانه انتخاب شد، جامعه بین المللی را به سکوت در برابر نسل کشی در غزه توسط اسرائیل متهم کرد.

اکسپرس تریبیون نوشت: دکتر پزشکیان درباره عملیات ترور اسماعیل هنیه رئیس فقید جنبش حماس در خاک ایران گفت که تهران در زمان و مکان مناسب و به شیوه ای مناسب پاسخ خواهد داد.

براساس این گزارش، رئیس جمهوری کشورمان به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی، روز یکشنبه اول مهر ۱۴۰۳ در راس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی، وارد نیویورک شد.

وی در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دیدارهایی با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی خواهد داشت.

پزشکیان ساعاتی پیش طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با بیان اینکه مواجهه با چالش‌های کنونی و آینده نیازمند همکاری و تعامل بر اساس عدالت و صداقت است، کشورهای جهان را به ایجاد آینده‌ای عادلانه و پر رونق برای نسل آینده دعوت کرد و گفت: محور این تلاش مشترک، توجه به نقش و جایگاه سازمان ملل متحد به عنوان نماد چندجانبه گرایی و احترام به اهداف و اصول منشور آن است.