مشهد- ایرنا- قائم مقام و مشاور عالی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه ۶۸۰ دانشجوی خارجی از ۴۰ کشور جهان دارد که در رشته های مختلف پزشکی در حال تحصیل هستند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ناصر سرگلزایی روز سه شنبه افزود: طبق نظرسنجی های انجام گرفته، این دانشجویان از خدمات دریافتی رضایت کافی دارند و حتی مشوق هموطنان خود برای انتخاب این دانشگاه و ادامه تحصیلشان بوده اند.

وی ادامه داد: باتوجه به توسعه روابط دیپلماتیک در منطقه، هر سال دانشجویان بیشتری برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز تمایل می کنند.

قائم مقام و مشاور عالی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علاوه بر دانشجویان خارجی، از اول مهر ماه امسال هشت هزار و ۹۰۰ دانشجو و ۹۱۱ استاد در ۲۳۰ رشته و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، رزیدنت، فلوشیپ و پی.اچ.دی در سر کلاس‌های درس حاضر شده‌اند.‌

سرگلزایی با بیان این که در این دانشگاه اقدامات اثرگذاری در راستای پیشرفت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی انجام شده است افزود: دانشجویان این دانشگاه در فصل تابستان در دوره انترنی و رزیدنتی حضور دارند و ضمن گذراندن دوره آموزشی خود، به بیماران بستری در بیمارستان‌ها و همچنین موارد سرپایی مراکز درمانی خدمت‌رسانی می‌کنند و خدمات درمانی موردنیاز را به آنان ارائه می‌دهند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای هفت دانشکده و ۱۰ بیمارستان آموزشی و پژوهشی است که این بیمارستان‌ها در کنار ارائه خدمات درمانی موردنیاز بیماران، در زمینه آموزش‌های حوزه بالینی دانشجویان فعالیت دارند.