مشهد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: روضه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در دستگاه اهل‌بیت (ع) مقام بسیار حساس و مهمی است که باید حفظ اخلاص در آن در اولویت باشد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز سه‌شنبه در دیدار با اعضای شورای شبکه‌های هیات ها و تشکل‌های دینی کشور در مشهد افزود: مداحان و روضه‌خوانان باید این نکته را در نظر داشته باشند که وقتی در دستگاه اهل‌بیت (ع) خدمت می‌کنند، دیگر نباید محبت و خدمت دیگری را در کنار محبت اهل‌بیت(ع) قرار دهند.

وی ادامه داد: مداحان و مرثیه سرایان اهل بیت (ع) در نظر داشته باشند که اگر به موقعیت سیاسی و اجتماعی یا موقعیت مالی رسیدند باید از این فرصت برای خدمت کردن به دستگاه اهل‌بیت (ع) استفاده کنند.

امام جمعه مشهد گفت: مزیتی که در فعالیت‌ شما مداحان و مرثیه‌سرایان جوان دیده می‌شود ابتکار عمل و خلاقیت است که لازم است از آن برای کاهش آسیب‌های هیات‌ها استفاده شود.

علم الهدی با بیان این که نونهالان و نوجوانانی که جذب گروه‌های مداحی و مرثیه‌خوانی می‌شوند را در ادامه مسیر تنها نگذارید افزود: وقتی استعدادی بین آنان کشف می‌کنید تا آخرین قدم همراهشان باشید تا به درجه مداح و مرثیه‌سرا برسند.

وی اضافه کرد: بعضی از این نوجوانان از صدای بسیار زیبا و استعداد بالایی برخوردار هستند که باید تلاش شود تا این استعدادها جذب شوند و برای خدمت در دستگاه اهل‌بیت (ع) تربیت و پرورش یابند.