تهران- ایرنا- دولت ونزوئلا با انتقاد از «تداوم تجاوزهای صهیونیسم وحشی در خاورمیانه»، حمله رژیم صهیونیستی به جنوب و غرب لبنان و اطراف آن را «به شدت» محکوم کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، در بیانیه‌ای که توسط ایوان خیل وزیر امور خارجه ونزوئلا در تلگرام به اشتراک گذاشته شده، آمده است: تداوم تجاوزهای صهیونیسم وحشی در خاورمیانه، نشان‌دهنده نیت‌های منفی اسرائیل برای آغاز مرحله خطرناک رویارویی با لبنان و سایر کشورهای منطقه است که می‌تواند به یک جنگ در مقیاس بزرگ بی‌سابقه منجر شود.

دولت کاراکاس هشدار داد: این تجاوز شدید باعث آوارگان متعدد و یک بحران انسانی در میان ساکنان لبنان شده و به سناریوی جنگِ از قبل پیچیده‌ی این کشور از زمان آغاز نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین افزوده می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی از صبح دیروز (دوشنبه) حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و همچنان ادامه دارد به طوری که بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت لبنان، تعداد شهدا به ۴۹۲ نفر و مجروحان به حدود ۱۶۴۵ نفر افزایش یافته است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان ۳۵ نفر از این شهدا کودک و ۵۸ نفر از آن‌ها زن هستند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان (یونیفل)، در پی شدیدترین بمباران ارتش رژیم اسرائیل علیه شهروندان غیر نظامی در جنوب لبنان که از اکتبر گذشته آغاز شده است، نسبت به تامین امنیت غیرنظامیان در جنوب لبنان «عمیقا» ابراز نگرانی کرد.

یونیفل حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در لبنان را نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی و جنایت‌های جنگی دانست و پایان دادن به آن را خواستار شد.