بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: سرمایه گذاری انرژی‌های پاک در استان هدفگذاری شود و دستگاه ها باید در این مسیر حرکت کنند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اظهار کرد: استان در فصل تابستان با کمبود برق و زمستان کمبود گاز مواجه است باید با سرمایه گذاری در این خصوص بسترهایی برای صادرات برق به سایر کشورها فراهم شود.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی باید در اولویت قرار گیرد و از سرمایه گذاران بیرونی حمایت های لازم انجام شود.

شناسایی ۱۳ زنجیره ارزش در استان

استاندار خراسان شمالی گفت: ۱۳ زنجیره ارزش در استان شناسایی شده و باید دقت لازم برای توسعه این ارزش های اقتصادی انجام شود.

حسین نژاد بر حمایت بانک ها در زنجیره ارزش تاکید کرد و افزود: نسبت مصارف به منابع بانک ها در سال گذشته ۲ برار رشد یافت و همین مورد موجب خلل در ارائه تسهیلات به بنگاه های اقتصادی شد.

توجه مسئولان به تولیدگران، نخبگان و دانشمندان

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی در ادامه گفت: مسئولان باید به تولیدگران، نخبگان و دانشمندان توجه داشته باشند زیرا که این خود جهش تولید را رقم می زند.

سردار اسماعیل فرجی اظهار کرد: تولید ثروت رمز قدرت ایران است و لازمه آن توجه به تولید کارخانجات و شرکت های دانش بنیان خواهد بود.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی اضافه کرد: دشمن در فتنه سال ۱۴۰۱، قصد جمع کردن طومار نظام جمهوری اسلامی را داشت و متاسفانه نتوانست نظام را از پا درآورد.

وی با بیان اینکه دست جمهوری اسلامی در برابر ترورهای دشمن بسته نیست تاکید کرد: خون شهدا انقلاب اسلامی را حفظ کرده و ذهن هیچکس دغدغه جنگ را ندارد، این خود یعنی امنیت و خواسته مردم ایران انتقام گرفتن از دشمن است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از مردم آن در روستاها سکونت دارند.