گناباد-ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تحقق طرح‌ها، رویکردها و برنامه‌های فرهنگی این استان نیازمند هم‌گرایی بین بخشی و جلب مشارکت مردمی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین زاده روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی گناباد با اشاره به اینکه فرهنگ به صورت دستوری جواب نمی دهد، افزود:‌ باید در مسائل فرهنگی به مردم میدان داد و از ظرفیت های بخش های مختلف و از جمله فعالان و نخبگان فرهنگی و هنری برای تحقق و پیشبرد فعالیت های این بخش بهره گرفت.

وی تحقق مصوبه های شورای فرهنگ عمومی در هر شهرستان را نیازمند هم گرایی و تعامل بین بخشی دانست و ادامه داد: مسوولان و اعضای این شورا باید با همدلی با فعالان و نخبگان فرهنگی و اجتماعی و بهره گیری از پتانسیل های مشارکت مردمی پیگیر مصوبه های شورای فرهنگ عمومی باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در زمینه های فرهنگی نظیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کاهش آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق از ظرفیت مردمی به صورت موثر استفاده نشده است، گفت: شورای فرهنگ عمومی باید انگیزه های خفته را در این بخش پیدا کند و با هم گرایی بین بخشی راهکارهای موثری برای کاهش این آسیب ها ارایه دهد.

وی گفت:‌ باید مطالب مثبت در فضای مجازی از نظر کمی و کیفی گسترش یابد که مردم و مخاطبان بیشتر به سمت این مطالب گرایش پیدا کنند و فرصت و انگیزه اقدامات منفی در این فضا از برخی اشخاص گرفته شود.

حسین زاده افزود: شبکه فیلم های خانگی اکنون موجب کاهش تمایل مردم به استفاده از ماهواره شده است و در فضای مجازی هم باید آن چنان مطالب مثبت و ارزشی افزایش یابد که فرصت انعکاس مطالب منفی از برخی افراد گرفته شود.

تدوین و ابلاغ سند موسیقی

وی تدوین و ابلاغ سند موسیقی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اقدام مهمی برای کاهش مسائل و مشکلات مرتبط با بخش موسیقی و برگزاری کنسرت ها برشمرد و از گروه های موسیقی خواست که با افزایش محتوای کارهای تولیدی در اعتلای بیشتر این بخش سهیم باشند.

امام جمعه گناباد نیز گفت:‌ فضای مجازی این شهرستان با آسیب های زیادی مواجه و به نوعی رها شده است و به افرادی که اخبار منفی منتشر می کنند، تذکر جدی داده نمی شود.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب ضمن تاکید بر لزوم نظارت مسوولان به فعالیت فعالان فضای مجازی تصریح کرد:‌ انعکاس اخبار منفی در فضای مجازی به اعتماد مردم آسیب می زند و فضای مجازی گناباد نیازمند ساماندهی و نظارت بیشتر مسوولان است.

وی گفت:‌ باید ضمن افزایش ضمانت اجرایی مصوبه های شورای فرهنگ عمومی با اختصاص اعتبار مناسب این مصوبه ها در حیطه عمل در کاهش مشکلات فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار باشد.

فرماندار گناباد هم ظرفیت های فرهنگی و هنری و اجتماعی این شهرستان را یادآور شد و افزود: باید پتانسیل های مغفول در این بخش ها شناسایی و با برنامه ریزی دقیق عملیاتی شوند.

رضا نصیری خواستار اهتمام مسوولان فرهنگی و هنری و از جمله هنرمندان به تولید فیلم سینمایی در ارتباط با رشادتها و ابعاد شخصیتی علامه بهلول گنابادی و ارتقاء‌ موسسه بهلول به بنیاد در گستره کشوری شد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.