کرمان - ایرنا - معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: سومین جشن مهر سینمای ایران در استان روز هفتم مهر به میزبانی رفسنجان برگزار می شود.

وحید محمدی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سومین جشن مهر سینمای ایران در کشور همزمان با روز ملی سینما از ۲۱ شهریور آغاز شده است که اختتامیه این جشن ۱۱ مهر در تهران برگزار می شود.

وی تصریح کرد: امسال جشن مهر سینمای ایران در رفسنجان با حضور مدیران سازمان سینمایی کشور، مسئولان و سینماگران و هنرمندان شاخص و فعال هنر هفتم در استان کرمان برگزار خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: در این جشن از افرادی که در یکسال اخیر در حوزه سینمای کرمان فعالیت کرده و رتبه آورده اند، تجلیل می شوند.

وحید محمدی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان

وی افزود: جشن مهر سینمای ایران در رفسنجان، یک گردهمایی و دورهمی برای همدلی بین جامعه سینمایی استان کرمان محسوب می شود.

محمدی خاطر نشان کرد: همزمان با مراسم جشن مهر سینمای ایران، سینما آگاه در مجموعه خجسته رفسنجان نیز افتتاح خواهد شد و تعداد سالن های سینمای این شهر به سه سالن می رسد.

وی گفت: دیدار با پیشکسوتان حوزه فیلم و سینما و بازدید از سینماهای استان کرمان نیز از جمله برنامه های تدارک دیده شده جشن ملی سینمای ایران در کرمان هستند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه اکنون ۱۶ سالن سینما در استان کرمان فعالیت دارند ادامه داد: سال گذشته ۲ سالن سینما در شهرهای بم و ریحان‌شهر شهرستان زرند افتتاح و تجهیزات پنج سالن سینما در استان کرمان به روز شده است.

به گزارش ایرنا جشن مهر سینمای ایران از سال ۱۴۰۱ با هدف تجلیل و تکریم از هنرمندان سینمایی در استان‌ها، معرفی استعدادهای جوان و ارتباط مسئولان با هنرمندان، همچنین افتتاح پروژه های سینمایی برگزار می شود.

آیین دومین جشن سینمای مهر ایران در استان کرمان ۹ مهر ۱۴۰۲ در محل باغ فتح آباد کرمان برگزار شد.

طی روزهای گذشته، این جشن در حوزه جنوب استان کرمان که مسئولیت امور فرهنگی و هنری آن با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان است نیز در شهرستان رودبارجنوب برگزار شد.