کرمان - ایرنا - فرمانده انتظامی رفسنجان از دستگیری ۱۳ عضو یک باند سرقت منزل و مغازه با کشف ۳۵ فقره سرقت و انهدام آن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمان، سرهنگ "مرتضی امیری سبتکی" روز سه شنبه اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و مغازه در رفسنجان، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با جمع آوری مستنداتی از صحنه های سرقت و اقدامات اطلاعاتی پی بردند سارقان از منازلی که خالی از سکنه بودند اقدام به سرقت کرده اند.

فرمانده انتظامی رفسنجان تصریح کرد: با اقدامات اطلاعاتی پلیس، طی چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه ابتدا ۶ نفر سارق و سپس هفت نفر خریدار مال مسروقه که تعدادی از آنها از اتباع بیگانه هستند، دستگیر شدند.

وی بیان داشت: اعضا این باند به ۳۵ فقره انواع سرقت منزل و مغازه اعتراف کردند که تعداد ۱۵ دستگاه تلوزیون، تعدای ابزارآلات مغازه، مقادیری طلای سرقت شده و سایر لوازم خانگی به ارزشی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از این باند کشف شده است.

سرهنگ "امیری سبتکی" با اشاره به ادامه رسیدگی به این پرونده به منظور کشف سایر سرقت ها از شهروندان خواست: درهای ورودی اماکن و منازل را از نوع کرکره های مشبک نصب و به مقاوم سازی توجه کنند و شب ها نیز روشنایی کافی در محوطه وجود داشته باشد و از سامانه های هوشمند نیز استفاده کنند.