تهران- ایرنا- تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۴ با تیم قدرتمند مراکش دیدار می‌کند.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتسال ایران پس از صدرنشینی در گروه F جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان، باید روز پنجشنبه از ساعت ۱۶ در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی به مصاف مراکش برود.

ایران در مرحله گروهی توانست با سه پیروزی مقابل ونزوئلا، گواتمالا و فرانسه، جواز حضور در مرحله حذفی را بگیرد. تیم ملی مراکش نیز در گروه E برابر پاناما و تاجیکستان به پیروزی رسید. این تیم در بازی آخر خود مقابل پرتغال شکست خود و به عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم نهایی رسید.

با تیم ششم دنیا بازی داریم

تیم ملی مراکش هم اکنون در رده ششم برترین تیم‌های ملی فوتسال قرار دارد و همین نکته نشان از قدرت زیاد این تیم دارد. با اعلام سایت معتبر فوتسال پلنت، آن‌ها در سال ۲۰۲۳ به عنوان برترین تیم دنیا شناخته شدند. همچنین هشام الدکیک سرمربی این تیم به عنوان بهترین سرمربی تیم‌های ملی فوتسال در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

تیم مراکش در سال‌های اخیر عناوین بسیار خوبی به دست آورده و همین موضوع باعث شده تا اهالی فوتسال این تیم را به عنوان یکی از بهترین تیم‌های جهان بشناسند. این تیم ۳ قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال آفریقا و ۳ عنوان قهرمانی جام فوتسال عرب را در کارنامه خود دارد. آنها چهار بار به جام جهانی راه یافتند که اولین بار در سال ۲۰۱۲ بود. بهترین حضور آنها در جام جهانی در سال ۲۰۲۱ بود که به یک چهارم نهایی رسیدند.

مراکش؛ تلفیق تکنیک و تاکتیک

مراکش بازیکنان تکنیکی و تاکتیک‌پذیری زیادی دارد که می‌توانند با تکیه به توانایی‌های خود فوتسال زیبایی به نمایش بگذارند. آن‌ها در بازی‌های محله گروهی خود نشان دادند که تیم قدرتمندی هستند و با تکیه بر تاکتیک‌های روز دنیا، بازی خود را پیش می‌برند.

تقابل‌های ایران و شیرهای اطلس

آخرین تقابل ایران مقابل مراکش به فروردین‌ماه امسال برمی‌گردد؛ جایی که شاگردان وحید شمسایی در تورنمنت چهارجانبه ویتنام به مصاف تیم زیر ۲۳ سال مراکش رفتند. در این دیدار تیم مراکش موفق شد با نتیجه ۵ بر چهار ایران را شکست دهد.

یکی دیگر از تقابل تیم‌های ایران و مراکش نیز در جام جهانی ۲۰۱۶ رقم خورد که در آن رقابت‌ها تیم ایران موفق شد با نتیجه ۵ بر سه مراکش را از پیش رو بردارد. در آن بازی‌ها مراکش با صفر امتیاز جام را ترک کرد. در جام جهانی ۲۰۱۲ نیز تیم‌های ایران و مراکش در یک گروه قرار داشتند و در آن دوره نیز تیم ایران با نتیجه ۲ بر یک موفق به شکست حریف خود شد.

واکنش سرمربیان ایران و مراکش به بازی یک هشتم نهایی

وحید شمسایی در خصوص تقابل با مراکش عنوان کرده که مراکش تیم بسیار خوبی است. در دو، سه سال گذشته نتایج قابل قبولی داشته است. این تیم بازیکنان بسیار تکنیکی و تاکتیکی دارد و سال گذشته بهترین تیم دنیا شده و مربی آن‌ها نیز به عنوان بهترین مربی انتخاب شده است. با تمام وجود به این بازی می‌رویم. ما ایران هستیم و با قدرت مقابل مراکش حاضر خواهیم شد.

هشام الدکیک سرمربی مراکش نیز در این مورد بیان داشت: دوست نداشتیم در این مرحله با ایران برخورد کنیم. می‌خواستیم صدرنشین گروه E شویم و در این مسیر سخت که برزیل، ایران و اسپانیا در آن حضور دارند قرار نگیریم. با این حال برای عبور از سد ایران باید خونسرد و شجاع باشیم. تیم فوتسال ایران در جدول رده‌بندی فیفا تیم چهارم دنیاست و ما در جایگاه ششم قرار داریم. ایران با نتایج عالی صدرنشین گروهش شد.

وی با اشاره به برتری مقابل ایران در تورنمنت ویتنام که فروردین‌ماه سال‌جاری برگزار شد، گفت: در جام کنفدراسیون‌ها با ایران بازی کردیم و این تیم را شکست دادیم اما شرایط حالا متفاوت است. از مصدومیت بازیکنان رنج می‌بریم اما با انگیزه صعود به یک‌چهارم نهایی به مصاف ایران می‌رویم.

حال باید منتظر سومین تقابل ایران و مراکش در جام جهانی باشیم و ببینیم جدال این دو تیم قدرتمند به کجا ختم می‌شود؛ دیداری که برنده آن در مرحله بعدی به برزیل قدرتمند برخورد خواهد کرد.