تهران- ایرنا- سرمربی تیم موی‌تای دختران جوان ایران، گفت: رقابت‌های جهانی تایلند با حضور بهترین‌های دنیا و در سطح فنی بالایی برگزار شد و درس‌های زیادی از این رویداد گرفتیم تا بتوانیم در آینده به نتایج بهتری دست یابیم.

مستانه سیف‌آبادی امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص رقابت‌های موی‌تای قهرمانی جوانان جهان که به میزبانی کشور تایلند برگزار شد، اظهار داشت: سطح مسابقات بسیار بالا بود. بیش از ۱۰۰ کشور جهان با بهترین ورزشکاران خود به بانکوک آمده بودند و این موضوع، رسیدن به مدال و سکوهای قهرمانی را دشوار کرده بود. خدا را شکر با وجود فرصت اندک جهت آماده‌سازی، روحیه بازیکنان تیم ما خوب بود و در شرایط مساعدی قرار داشتیم.

وی گفت: توانستیم نتیجه رضایت بخشی در بخش دختران کسب کنیم. از زحمات تمام بازیکنان، همه عوامل تیم و به ویژه ریاست انجمن که در کسب نتایج خوب تیم بانوان سهیم بودند، تشکر کرده و امیدوارم روند موفقیت‌ها در تیم ما ادامه‌دار باشد تا در مسابقات آینده باز هم بتوانیم پرچم ایران را بالا نگه داریم. مطمئنا با برنامه‌ریزی و کار مستمر، در آینده از این جوانان بیشتر خواهیم شنید.

سیف‌آبادی ادامه داد: موی‌تای دنیا به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رود و باید تلاش کنیم از جمع مدعیان عقب نمانیم. خوشبختانه با ریل‌گذاری هدفمند و صحیحی که انجمن موی‌تای در حال اجرای آن است، مطمئنا در آینده نزدیک یکی از سکوهای تیمی در رقابت‌های جهانی را تصاحب خواهیم کرد. واقعیت آن است که نفرات ما از لحاظ قوای جسمانی و توان فنی چیزی از رقبای خود کم ندارند. مشکل آنها کمبود تمرین و امکانات مناسب بود. موی‌تای‌کاران ایران، این پتانسیل و توانایی را دارند که پا به پای بهترین‌های دنیا پیش بروند. خوشبختانه با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، کمبودها و موانع موجود در حال مرتفع شدن است و ورزشکاران ما از این پس امیدوارانه تر برای افتخارآفرینی در میادین مهم تلاش خواهند کرد.

سرمربی تیم موی‌تای دختران ایران که خود سابقه کسب عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، سپس با اشاره به دستاوردهای بدست آمده توسط تیمش در جریان رقابت‌های جهانی تایلند، گفت: با تیمی بزرگ و قدرتمند در رقابت‌ها حاضر شدیم که مورد توجه قرار گرفت و حتی تحسین فدراسیون بین‌ المللی را به لحاظ رعایت عدالت جنسیتی به همراه داشت. استفان فوکس دبیر کل ایفما در جریان جلسات برگزار شده، بارها از تیم بانوان ایران به عنوان یک تیم با اقتدار یاد کرد.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود، تصریح کرد: درست است که تیم بانوان در این مسابقات ۱۳ مدال طلا، نقره و برنز بدست آورد، اما درس‌های زیادی گرفتیم که در رخدادهای بعدی از آنها به نحو احسن و در جهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت بهره‌گیری خواهیم کرد. نیازمند اردوهای تمرینی داخلی و برون مرزی، لیگ‌های منظم و مسابقات تدارکاتی هستیم تا بتوانیم نفرات تیم ملی را برای چنین رویدادهای بزرگی به مرز آمادگی صد در صد برسانیم.

سیف‌آبادی در پایان یادآور شد: بایداز جواد نصیری انجمن موی‌تای به خاطر تلاش بی وقفه برای اعتلای این رشته تشکر کنم. همچنین از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که سرانجام با یک کار کارشناسی و حساب شده، این ورزش مدال آور را زیر چتر حمایت خود قرار دادند، بی نهایت سپاسگزارم و امیدوارم بتوانیم با کسب مدال‌های خوش‌رنگ‌تر در میادین پیش‌رو، در ارتقاء جایگاه ورزش کشورمان در میادین معتبر سهیم باشیم.