ارومیه- ایرنا- شهردار ارومیه با اشاره به استقبال مردم از برگزاری هفتمین جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی چست ارومیه خبر از تمدید سه روزه آن داد.

حسین مهدی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای معرفی انگور تولیدی و محصولات به دست آمده از انگور نظیر دوشاب، کشمش، مویز، سرکه به صورت متداول هر سال شهرداری ارومیه اقدام به برگزاری جشنواره ای تحت عنوان جشنواره انگور در ارومیه می کند.

وی ادامه داد: این جشنواره در سال جاری نیز از ۲۷ شهریور آغاز شده که با توجه به استقابل عموم مردم تصمیم بر تمدید آن گرفتیم و بنابراین تا پنجم مهرماه با سه روز تمدید ادامه دار خواهد بود.

مهدی زاده با اشاره به هدف برگزاری جشنواره انگور گفت: معرفی سنت‌های قدیمی و محصول تولیدی انگور آذربایجان غربی، احیای سنت های قدیمی پخت دوشاب، نمایش مراحل سنتی چیدن انگور توسط گروه سنتی انگور چینی از جمله مهمترین مفاد این جشنواره است.

وی با تاکید بر ظرفیت نمایش تولید، فرآوری و صنایع تبدیلی انگور در این جشنواره گفت: محل‌های تهیه دوشاب، مراحل زراعت و باغبانی در روستاهای آذربایجان غربی، زندگی عشایری، تهیه آش و نان سنتی و غرفه‌های مراکز ارائه خدمات گردشگری و مسافرتی و برگزاری جنگ‌های شادی با حضور هنرمندان معروف استانی و کشوری از جمله بخش های این جشنواره به شمار می‌روند.

وی با اشاره به حمل و نقل بازدیدکنندگان افزود: همچنین خدمات حمل و نقل شهروندان به دهکده ساحلی چی چست توسط ناوگان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه در زمان برگزاری جشنواره رایگان است.

مهدی زاده یادآور شد: غرفه هایی جهت عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از جمله انگور تولیدی ارومیه در این جشنواره وجود دارد که کشاورزان محصولات تولیدی خود را بدون واسطه در این غرفه ها بفروش می‌رسانند.

وی با اشاره به مشارکت جهاد کشاورزی و دانشگاه ارومیه در این جشنواره گفت: در جشنواره انگور مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول انگور را به صورت علمی به آگاهی شهروندان می‌رسد و همچنین غرفه هایی جهت عرضه نهال انگور در اختیار نهالستان دارها قرار گرفته است.

شهردار ارومیه بیان کرد: اجرای موسیقی زنده، برنامه های شاد، ‌مفرح، تئاتر خیابانی و برنامه های مختص کودکان با حضور مجری کشوری در این جشنواره اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، در طول ایام برگزاری جشنواره پارکینگ دهکده ساحلی چی چست با ظرفیت پارک سه هزار خودرو به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته است.