خمین - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ۹۱ درصد از جابجایی کالا و مسافران کشور از طریق مسیر زمینی و جاده‌ای انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، سردار «سیدتیمور حسینی» در آیین عملیات اجرایی ساختمان پلیس راه خمین - اراک، افزود: از زمانیکه بنیان پلیس راه گذاشته شد این مجموعه کانونی برای آبادانی و مامنی برای مسافرانی است که در مسیر رانندگی می‌کنند تا اطراف پاسگاه استراحت کنند.

وی با بیان اینکه، پاسگاه پلیس راه همواره مورد اقبال مردم است، گفت: وسعت جغرافیایی کشور زیاد است و تلاش پلیس راه برای کاهش حوادث رانندگی و دلگرمی به مردم به صورت شبانه‌روزی است.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص آغاز عملیات اجرایی پاسگاه پلیس راه اراک- خمین، عنوان کرد: این پاسگاه پلیس راه در جاده حساس و شریانی است که ارتباط سه استان را برقرار می‌کند و باید با اقدام جهادی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایجاد و بهره‌برداری شود.

سرهنگ حسینی خاطرنشان کرد: امید است با بهره‌برداری از این پلیس راه، شاهد ایمنی تردد، کاهش تصادفات و حفظ سلامتی مردم باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز در این آیین گفت: پلیس راه اراک - خمین نیاز این شهرستان بود که آغاز عملیات آن محقق شد.

«مهرداد جهانی» افزود: زمینی در این راستا از منابع دولتی تهیه و این پاسگاه در ۳۴۰ مترمربع زیربنا، ۱۲۰ متر تاسیسات و یک‌هزار و ۳۰۰ متر محوطه‌سازی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: اعتبار ساخت این طرح ۱۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی است و انتظار می‌رود مانند پلیس راه توره در مدت یک سال تکمیل و بهره‌برداری شود.

خمین در جنوب استان مرکزی است.