آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان ضمن تقدیر از حماسه آفرینی عشایر خوزستان به خصوص آبادان و خرمشهر در هشت سال دفاع مقدس گفت: عشایر ولایتمدار در صف اول دفاع از کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آبادان احسان عباسپور سه‌شنبه در نشست تقدیر از شیوخ عشایر آبادان به مناسبت هفته دفاع مقدس در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: عشایر عرب آبادان از روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی در دفاع از کشور نقش و سهم مهی داشتند و رشادت‌های آنها بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: مردم و به خصوص عشایر منطقه در دوران محاصره شهرستان و هشت سال دفاع مقدس در آبادان ماندند و با رشادت از شهر خود دفاع کردند.

عباسپور گفت: عشایر منطقه هر زمان شهر و کشور به آنها نیاز داشت حضور فعال داشتند و جان خود را فدای انقلاب کردند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان با اشاره به برگزاری چهار دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در این شهرستان اظهار کرد: همه تلاش خود را در بیطرفی برگزاری انتخابات به کار بستیم و مشکلی در زمان برگزاری رخ نداد.

وی با اشاره به دغدغه برخی از سران عشایر در خصوص استخدام افراد غیربومی در شهرستان آبادان توضیح داد: اولویت استخدام در این شهرستان با افراد بومی است و در صورت مشاهده به کارگیری افراد غیربومی با دستگاه‌های متخلف برخورد جدی خواهد شد.

عباسپور همچنین در خصوص استقرار گمرک در ورودی های آبادان گفت: گمرک و منطقه آزاد اروند زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی هستند و در این خصوص باید در سطح کلان تصمیم گیری شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه با وجود پیگیری و امضای تفاهمنامه در خصوص استقرار گمرک در ورودی‌های آبادان این مصوبه اجرایی نشده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت: اعلام قرار گرفتن شهر آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند بدون در نظر گرفتن ظرفیت اقتصادی بنادر اروندکنار و چوئبده کاری غیرکارشناسی بود.

وی با اشاره به حوادث ترافیکی در جاده قفاس آبادان و وقوع چندین حادثه رانندگی در آن بیان کرد: ایمنی جاده با شانه سازی، احداث سرعت کاه و نصب علایم راهنمایی ارتقا خواهد یافت.

عباسپور ادامه داد: تامین روشنایی میدان ثامن تا روستای سادات، احداث جدول وسط و ترمیم روکش آسفالت از اقدامات در حال انجام در جاده قفاس است.

در این نشست برخی از سران و شیوخ عشایر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، انتقال گمرک به خارج از محدوده شهری، ارتقای شاخص‌های امنیتی در شهرستان و جمع آوری سگ های ولگرد را خواستار شدند.

در این مراسم با اهدای لوح از سران عشایر آبادان تقدیر شد.