تهران- ایرنا- خبرنگار شبکه «اینترنشنال» با اعلام یک خبر کذب و نادرست درباره همسر فقید رئیس‌جمهور ایران، بار دیگر از ناآگاهی و جهل عوامل این شبکه پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آرش اعلایی، یکی از خبرنگاران شبکه «اینترنشنال» مدعی شد که مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران همراه با همسرش به نیویورک آمده است. این خبر غلط در حالی بیان شد که همسر رئیس‌جمهور، سی سال پیش در سال ۱۳۷۳ دار فانی را وداع گفته است!

او در گزارش خود دو بار اسم همسر مسعود پزشکیان را آورد و او را بانوی اول ایران خطاب کرد. این خبرنگار نمی‌دانست که در ایران چنین جایگاهی وجود ندارد و این اصطلاح مربوط به فضای سیاسی کشورهای غربی است.

اعلایی گفت: از زبان تیم ترکیه‌ای شنیده‌ام که همسر پزشکیان وارد ساختمانی شده است. خودم هم دیدم که از ساختمان خارج شد.

متاسفانه در این شبکه خبرنگارانی که بدیهیات را نمی‌دانند و کمترین اطلاعی از رویدادهای ایران ندارند، تحلیل‌های پیچیده سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ارائه می‌دهند و خودشان را افرادی فیلسوف و کارشناس و همه‌چیزدان معرفی می‌کنند. آنها یا نمی‌دانند یا می‌دانند و واقعیت را در راستای منافع دشمنان ایران وارونه جلوه می‌دهند.

تناقض دیگر این است که همین شبکه در ایام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری سعی داشت، انتخابات ایران را یک رویداد بی‌اهمیت جلوه دهد و وانمود کند که نتیجه آن برای کسی مهم نیست. حالا پس از گذشت چند ماه عوامل همین رسانه، تشنه پوشش اخبار و گزارش‌های رئیس‌جمهور هستند و تیم اعزامی ایران به نیویورک را مثل سایه تعقیب می‌کنند.