مشهد-ایرنا- فیلم ساز مشهدی و کارگردان فیلم "سرآغاز" از گروه "هنر و تجربه" گفت: مهم‌ترین چالش سازندگان فیلم اولی و فیلم سازان بخش هنر و تجربه، بودجه و حمایت‌های مالی است که از نهادهای حمایتگر دریافت نمی‌کنند.

سعید حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فیلمنامه فیلم "سرآغاز" به عنوان اولین فیلم بلند سینمایی‌ام که مورد تایید قرار گرفت، قرار بود بودجه اولیه‌اش توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تامین شود اما بعد از مدتی بودجه آن به فیلم دیگری اختصاص یافت و دست من از منابع مالی خالی ماند.

وی بیان کرد: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و نهادهای حمایت‌گر دیگر، بودجه‌های خوبی برای حمایت از تولید فیلم دریافت می‌کنند و انتظار فیلم سازان جوان در این عرصه آن است که نهادهای حمایت گر بودجه اولیه ساخت فیلم را تامین کنند.

کارگردان فیلم "سرآغاز" گفت: این فیلم به طور کامل با بودجه شخصی ساخته شد و ساخت آن که از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ به طول انجامید، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه داشت.

وی در توضیح موضوع این فیلم اظهار کرد: گاهی اوقات برای همه انسان ها این طور به نظر می رسد که هنگام مشاهده واقعه یا لوکیشنی، آن را قبلا در جایی مشاهده کرده‌اند، این موضوع برای من چندین مرتبه تکرار شده بود و به ذهنم رسید که شاید این اتفاقات به بُعد دیگری از زمان و مکان باز می‌گردد، به طوری که قبلا در جای دیگر حضور داشته و این اتفاقات را تجربه کرده‌ام، این موضوع سوژه ای برای ساخت فیلم "سرآغاز" شد.

حسینی با بیان اینکه پیش از فیلم "سرآغاز" تجربه ساخت چندین فیلم کوتاه را داشته‌ام، افزود: ساخت فیلم را به صورت تجربی و آموزش از طریق آموزشگاه‌های آزاد هنری، دیدن فیلم های خوب، خواندن نقدهای خوب فیلم و رفتن سر صحنه‌های فیلم برداری آموختم و تمام تجربیات فیلم سازی من نیز مربوط به شهر مشهد می‌شود.

کارگردان فیلم "سرآغاز" گفت: دوستانی در تهران داشتم که بسیار توصیه کردند که این فیلم را در تهران بسازم زیرا ساختن فیلم در مشهد به دلیل سخت‌گیری هایی که وجود دارد، دشوار است اما تصمیم من استفاده از هنرمندان مشهدی و ساخت فیلمی در این شهر بود که خوشبختانه محقق شد و نتیجه کار نیز مطلوب بود.

وی بیان کرد: فیلم "سرآغاز" از زمان اکران خود ۶ جایزه در سطح بین المللی بدست آورده است و بعد از حضور موفق آن در جشنواره‌های مختلف اروپایی و آمریکایی به‌ خصوص جشنواره‌هایی که به آثار دگراندیشانه و آوانگارد توجه می‌کنند، اکران خود در سطح کشورمان را از ۲۵ شهریورماه در پردیس سینمایی "چهارسو" تهران آغاز کرده است، سپس ۲۸ شهریورماه در سینما ویلاژتوریست طرقبه به نمایش درآمد و فردا (چهارم مهرماه) در پردیس سینمایی "اطلس" مشهد به نمایش درخواهد آمد.

حسینی استقبال تماشاگران از فیلم "سرآغاز " را تاکنون مطلوب دانست و گفت: همه صندلی‌های سالن های سینما در زمان اکران آن پر شده اما هنوز آمار دقیقی از فروش فیلم به دست نیامده است.

وی اظهار کرد: تهیه کنندگی فیلم "سرآغاز" به عهده شهاب کاظمی بوده است و در تریلر آن به موضوع "روانشناسی معمایی" با ترکیب "جهان های موازی" که شالوده فیلم را تشکیل می دهد، پرداخته که برای اولین بار در سینمای ایران به آن پرداخته شده است.