ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه بارشی، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و خطر ریزش سنگ در جاده‌ها و محورهای کوهستانی از بعداظهر امروز سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران روز سه‌شنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را از صبح عصر امروز -سه‌شنبه- تا پنجشنبه اعلام و پیش‌بینی کرد که آسمان این استان طی این مدت با بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید و کاهش دما همراه خواهد بود.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه ناپایدار جوی را در همه مناطق مازندران پیش‌بینی کرد و نسبت به احتمال آبگرفتگی و افزایش حجم آب رودخانه‌ها، کاهش دید، احتمال ریزش سنگ در جاده‌ها و محورهای کوهستانی و احتمال خسارت به سازه‌های بامقاومت پایین در این مدت هشدار داد.

در این اخطاریه به شهروندان توصیه شد که علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفعطی این مدت خودداری کنند.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی مازندران هوای استان از اواخر امروز با افزایش ابر، وزش باد به تدریج با رگبار و رعدوبرق پراکنده و هوای فردا -چهارشنبه- چهارم مهر نیز ابری در ارتفاعات مه‌آلود و با کاهش دما، گاهی با رگبار باران، وزش باد و رعدوبرق پراکنده همراه است.

همچنین هوای مازندران روز پنجشنبه پنجم مهر نیز نیمه‌ابری تا تمام ابری همراه با بارش پراکنده و از بعدازظهر این روز به تدریج با کاهش ابر و در روز جمعه نیمه‌ابری گاهی با افزایش ابر پیش‌بینی شده است.